کد خبر: 1009738
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۵
مدیر عامل متروی تهران با اعلام این خبر که تا پایان تیر سال جاری دو رام قطار وارد مدار بهره‌برداری می‌شود از پایان یافتن مطالعات ساخت دو خط سریع‌السیر تهران تا سال ۱۴۰۰ خبر داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: بر اساس چشم‌انداز طرح «جامع حمل و نقل ریلی تهران» تا پایان سال ۱۴۲۰، باید دو خط سریع‌السیر طراحی و ساخته شود. این طرح مبتنی بر تمام اصول علمی حمل و نقل ریلی در دنیا است.

مسیر خط یک سریع‌السیر: از خیابان‌های کارگر جنوبی و ستارخان، روی کریدور راه آهن به سمت ریل حومه‌ای جنوب شرق تهران تا محدوده شهر‌های قرچک، پیشوا و ورامین.

مسیر خط دو سریع‌السیر: از راه‌آهن شمال شرق تهران یعنی رودهن، بومهن، پردیس و جاجرود به سمت جنوب غربی تهران یعنی اسلامشهر، رباط کریم و پرند. علی امام مدیر عامل مترو تهران با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال جاری برای تأمین ناوگان ریلی شهری خاطر نشان کرد: تا پایان تیرماه سال جاری دو رام قطار باقیمانده از پروژه ۷۰ دستگاه قطار وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

امام همچنین در خصوص بهره‌برداری از پست‌های برق قلعه مرغی در خط ۳، بخش شمالی خط ۶ و نیز بخش شرقی خط ۷ عنوان کرد: تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا بهره‌برداری از این سه پست برق را که مقرر بود سال گذشته افتتاح شود، به تأخیر انداخت. وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه افتتاح و بهره‌برداری از ایستگاه اقدسیه در خط ۳ تا آبان ماه جاری انجام شود، افزود: بهره‌برداری از ایستگاه‌های تربیت مدرس، شهرک آزمایش، مرزداران، یادگار امام، اشرفی اصفهانی و شهید ستاری در خط ۶ مترو برای سال جاری در دستور کار قرار دارد. همچنین ایستگاه‌های برج میلاد، شهید محلاتی، قیام و آهنگ و ورودی مستقل نواب در خط ۷ نیز امسال به بهره‌برداری می‌رسد. وی درباره طراحی و ساخت دو خط سریع‌السیر (سریع‌السیر) یاد شده در طرح «جامع حمل و نقل ریلی تهران»، هم توضیح داد: برای طراحی خطوط اکسپرس تهران نخست باید مطالعات آن انجام شود؛ چراکه خطوط اکسپرس متفاوت از خطوط عادی هستند. تعداد و نوع ناوگان، قطر حفاری تونل و فاصله ایستگاه‌های خطوط اکسپرس با خطوط مترو متفاوت است. سال آینده مطالعات این خطوط آغاز خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار