کد خبر: 1009669
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
معاونت خدمات مشترکین و درآمد آبفا استان اصفهان:
رضا رضایی گفت: با داشتن چهار مدیریت تحت عنوان خدمات مشترکین، پیاده سازی و اجرای تعرفه ها، وصول و درآمد و مشترکین خاص در تلاش است در سطح استان خدمات شرکت را به بهترین نحو در اختیار مشترکین قرار دهد.

معاونت خدمات مشترکین و درآمد آبفا استان اصفهان دفتر خدمات مشترکین وظفیه نظارت بر حسن ارائه خدمات 23 گانه در بخش مشترکین را دارد و نیز پاسخ گویی به مراجعات حضوری مشترکین و گسترش خدمات غیر حضوری ، ایجاد بستر های لازم برای بهبود مستمر روش های انجام کار در کلیه مناطق خودگران، تدوین و تنظیم قراردادهای بخش مشترکین و پی گیری برون سپاری فعالیت های مربوطه را بر عهده دارد.

نظارت بر بهبود روش ها از طریق مهندسی مجدد و بازنگری وضعیت موجود، پیگیری جداسازی انشعابات جدید و قدیم، پیگیری اصلاح کنتورهای معیوب، نظارت بر حسن اجرای قرائت کنتور و ارسال صورت حساب مشترکین، نظارت و پیگیری روند تحویل گیری شهرهای جدید و محلات الحاقی، پیگیری پیمایش انشعابات تا حصول درآمد، پیگیری تایید انشعابات چندخانواری، نظارت بر پالایش پرونده ها و همکاری در استقرار بایگانی الکترونیک از جمله کارهای بهبود مستمر روش ها در مناطق خود گردان است.

  در خصوص وظایف  دفتر پیاده سازی و اجرای تعرفه ها توضیحاتی ارائه کنید؟

دفتر پیاده سازی و اجرای تعرفه ها دومین دفتر  از مدیریت های چهارگانه معاونت خدمات مشترکین و درآمد است که وظیفه نظارت بر اجراي دقيق تعرفه هاي آب و فاضلاب در سطح استان را بر عهده دارد.

 بیشتر در خصوص محاسبه آب بها و حق انشعاب که از وظایف این دفتر است، توضیح دهید.

 نظارت و كنترل نرم افزارهاي محاسب حقوق برقراری انشعاب و آب بها به منظور انطباق آن ها با بخشنامه ها و دستورالعمل های ابلاغی ،نظارت بر واگذاري تخفیفات قانوني حقوق برقراري انشعاب و صدور مجوز واگذاري تخفيف براي جانبازان –  مددجويان –  ايثارگران و کلیه مشمولین تخفیف ،تهيه دستورالعمل هاي واگذاري انشعابات خاص و نظارت بر نحوه اعمال تعرفه ها درخصوص واگذاري انشعابات تجمعي،كنترل محاسبات حقوق برقراري انشعاب پرونده هاي خارج از ظرفيت قراردادي،تعيين تكليف پرونده هاي تفكيكي و ادغامي مطابق با ضوابط آیین نامه عملياتي شركت، نظارت مستمر بر فعالیت فروش و خدمات پس از فروش 93 شهر استان، نظارت مستقيم بر نحوه محاسبه جريمه انشعاب هاي غير مجاز استان، نظارت و کنترل متمرکز بر برگشتی های آب بها ،نظارت بر به روز رسانی مستمر نرم افزار های بخش مشترکین ،نظارت بر تهیه صورت های مالی در بازه شش ماهه و یکساله ،نظارت بر عملکرد واحد های خودگردان در تنظیم بودجه سالانه و کنترل های لازم برای تحقق اهداف بودجه مربوط به بخش تعرفه ها. موارد ذکر شده در واقع مهمترین وظایف دفتر تعرفه ها می باشد.

برای تشویق مشترکین کم مصرف چه برنامه هایی دارید؟

در سال 98 مشترکین کم مصرف که کمتر از 14 متر مکعب درماه آب مصرف کرده بودند مورد تشویق قرار گرفتندو به ازای هر مترمکعب مصرف، 170 تومان به آنها برگردانده شد.

برای مشترکین پر مصرف چه جریمه هایی در نظر گرفته شده است؟

تعرفه های ابلاغی به گونه است که حالت بازدارندگی دارد زیرا زمانی که بیش از الگو آب مصرف شود محاسبه آب بها به صورت  افزایش پلکانی محاسبه می گردد. 

نقش دفتر وصول درآمد در معاونت خدمات مشترکین را شرح دهید؟

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،

دفتر وصول درآمد سومین دفتر از چهار مدیریت حوزه معاونت خدمات مشترکین و درآمد است که وظیفه اصلی آن اعمال مدیریت بر شاخص های وصول به درآمد در بخش های جاری و سرمایه ای در کلیه واحدهای خودگردان در سطح استان است.  وظیفه دیگر این دفتر  وصول درآمدهای سر رسید شده شرکت در بخش آب بها و حق انشعاب،

کنترل موارد وصول نشده و راهنمایی مشترکین بدهکار برای پرداخت بدهی خود از طریق درگاه های حضوری و غیر حضوری است.

با توجه به شیوع ویروس کرونا قرائت کنتور و پرداخت آب بها به صورت غیر حضوری از چه راههایی امکان پذیر است؟

هم‌اکنون مشترکان می‌توانند با تماس ۱۵۲۲ و شماره‌گیری کلید ۵، شماره کنتور خود را اعلام کنند و سپس رقم آب‌بها محاسبه و به‌وسیله پیامک به مشترک اعلام می‌شود؛ همچنین به منظور رضایت مشترکان، روش دیگر، ارسال پیامکی شماره کنتور برای کنتورنویس است که در این روش، شماره همراه کنتورنویس هر محدوده برای مشترکان پیامک می‌شود.

در این روش، مشترکان به‌وسیله تلفن همراه خود طبق الگوی: * شناسه قبض # شماره رقم کنتور را به شماره ۳۰۰۰۰۱۵۲۲ پیامک می‌کنند.

روش دیگری که در حال راه‌اندازی است، ورود به پرتال شرکت به آدرس www.abfaesfahan.ir و ثبت شماره کنتور در لینک تعیین شده است.

 تمام تلاش ما در شرایط اضطراری ناشی از شیوع ویروس کرونا حفظ سلامت عموم شهروندان عزیز و همکاران تلاشگرمان است و اولویت را تا حدامکان بر اجرای اقدامات از طرق مختلف با هدف پیشگیری از گسترش این ویروس قرار داده‌ایم. همچنین نسخه اندرویدی خدمات همراه آبفای استان اصفهان هم‌اکنون به‌طور رایگان از فروشگاه‌های اینترنتی کافه بازار، ایران اپس و مایکت قابل دریافت و نصب روی تلفن‌های همراه است.

مشترکان می توانند  با استفاده از کد دستوری #۱۵۱۵۲۲*۶۶۵۵* اقدام به ثبت شماره کنتور واحد مسکونی خود کنند. گفتنی است استفاده از کدهای دستوری نیازمند نصب هیچ نرم‌افزاری نیست و مشترکان می‌توانند با گرفتن کد دستوری یاد شده با تلفن همراه خود، خدمات شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان را دریافت کنند . همچنین پرداخت آب بها  از طریق درگاه های غیرحضوری نظیر پورتال شرکت به نشانی www.abfaesfahan.ir   ، کارافزار(اپلیکیشن) خدمات همراه آبفای استان اصفهان، کد دستوری(USSD) #151522*6655*  و 80  دفتر پیشخوان دولت در سطح استان اصفهان امکان پذیر می باشد.

 لطفا در مورد خدمات 23 گانه شرکت آبفا توضیح دهید؟

خدمات 23گانه شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان که از طریق سامانه 1522 ارائه می شوند عبارتند از:

1- واگذاری انشعاب آب 2- واگذاری انشعاب فاضلاب 3- تغییر کاربری انشعاب آب  4- پاسخ به استعلام مالکیت انشعاب آب  5- تغییر مشخصات مشترکین آب و فاضلاب 6-تغییرتعداد واحد مسکونی مشترکین آب و فاضلاب  7- تغییر ظرفیت قراردادی انشعاب آب  8- تغییر قطر انشعاب آب 9- تفکیک کنتور آب10- تغییر مکان کنتور آب 11- آزمایش کنتور آب 12- تعویض کنتور آب 13- نصب سیفون اضافی فاضلاب 14- قطع موقت و وصل انشعاب آب  15- جمع آوری یا ادغام انشعاب آب 16- تسویه حساب بدهی مشترکین آب و فاضلاب 17- درخواست بررسی صورت حساب مشترکین آب و فاضلاب  18- اعلام کارکرد کنتور آب 19- مشاهده سوابق صورتحساب های و پرداختی های مشترکین آب و فاضلاب 20- فروش آب تانکری 21-پاسخگویی به شکایات مرتبط با آب و فاضلاب 22- رسیدگی به پیشنهادات حوزه آب و فاضلاب 23- درخواست لوازم کاهنده مصرف آب .

 وظیفه دفتر مشترکین خاص چیست؟

  امور مشترکین خاص زیر مجموعه معاونت درآمد و خدمات مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان است که با هدف تحقق درآمدهای ذکر شده در ماده 11 قانون تشکیل شرکت های آب و فاضلاب  تشکیل شده و وظیفه آن به طور کلی رسیدگی به درخواست متقاضیان و مشترکینی است که شرایط خاصی از نظر میزان لوله گذاری، میزان مصرف آب، میزان عرصه و اعیان و همچنین تعداد واحدها دارند.

 مشترکین خاص چه گروه هایی از جامعه را در برمی گیرد؟

  • متقاضیان انشعاب آب و فاضلاب با ظرفیت بیش از 200 متر مکعب در ماه
  • مجتمع های دارای بیش از 50 واحد مسکونی
  • مواردی که برای آبرسانی به آن ها بیش از 50 متر لوله گذاری نیاز است.
  • درخواست افزایش ظرفیت به هر میزان با هر نوع کاربری
  • درخواست فاضلاب برای اماکن صنعتی و بیمارستانی
  • مکان هایی که مجموع عرصه و اعیان آنها بیش از 5 هزار متر مربع باشد.( البته در شهرهایی که دارای مصوبه شورا هستند این متراژ تغییر می کند.)
  • متقاضیانی که ارائه خدمات فاضلاب به آن ها نیازمند لوله گذاری است.

شایان ذکر است با توجه به شرایط بحران آب در استان اصفهان از سال 1392 به منظور تقسیم و توزیع بهینه آب در کل حوزه های تحت پوشش شرکت؛ کارگروهی با عنوان " کارگروه تخصیص آب" متشکل از معاونت های  بهره برداری، خدمات مشترکین و درآمد و مهندسی و توسعه تشکیل شد که  امور مشترکین خاص، دبیری آن را برعهده دارد. کاربری های خاص از جمله باغ ها، گلخانه ها، دامداری ها، پرورش قارچ، واحدهای غیر مسکونی و متقاضیان با ظرفیت های غیر متعارف و... باید جهت واگذاری انشعاب، مجوز کارگروه تخصیص آب را اخذ کنند.

شما در صحبت های تان به سامانه خدمات غیرحضوری 1522 به عنوان یکی از زیرمجموعه های معاونت خدمات مشترکین اشاره کردید. در مورد این سامانه و وظایفی که بر عهده دارد توضیح دهید؟

سامانه خدمات غیرحضوری 1522 در سال 1395 به طور رسمی افتتاح شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.  این سامانه با هدف تمرکز و ارائه خدمات غیر حضوری از طریق تلفن ثابت و همراه برنامه ریزی شده و هدف آن حذف مراجعه شهروندان به ادارات آبفا و ارائه خدمات فروش و پس از فروش به صورت تلفنی به مشترکین است. در حال حاضر خدمات 23 گانه شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در تمام ساعات شبانه روز از طریق تماس با شماره تلفن چهار رقمی 1522 و انتخاب 9 کلید و 17 زیر کلید به متقاضیان و مشترکین ارائه می شود.

 

 

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر