کد خبر: 1009666
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱
هیأت وزرای عربستان سعودی به ریاست شاه این کشور در جلسه‌ای بر لزوم برخورد با برنامه هسته‌ای و بالستیکی ایران تأکید کرد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: «ماجد بن عبدالله القصبی» وزیر اطلاع رسانی عربستان سعودی در ارتباط با جلسه هیأت وزرای این کشور به ریاست «سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» شاه سعودی خبر داد که هیأت وزرای عربستان سعودی خواستار برخورد با برنامه هسته‌ای و بالستیکی ایران شده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی «واس»، هیأت وزاری عربستان سعودی در جلسه یادشده آخرین تحولات جهان و منطقه را مورد بررسی قرار داد که از جمله این موارد، بررسی ادعای بی‌سند دبیر کل سازمان ملل متحد درباره دست داشتن ایران در حمله موشکی سال گذشته به خاک عربستان سعودی بود.

هیأت وزرای سعودی در این جلسه بر لزوم اتخاذ «موضع‌گیری قاطعانه» علیه ایران از سوی جامعه بین‌الملل و همچنین لزوم اتخاذ اقدامات مناسب برای تداوم ممنوعیت تسلیحاتی ایران تأکید کرد.

به گفته واس، هیأت وزاری سعودی همچنین برخورد با برنامه هسته‌ای و بالستیکی ایران را خواستار شده است.

عربستان سعودی که خود روزانه با حمله به یمن باعث قربانی شدن مردم بی‌گناه یمن می‌شود، مدعی شده که این کشور بر ثبات منطقه پافشاری دارد و اجازه نخواهد داد که امنیت ملی و مرزهایش نقض شود.

هیأت وزرای سعودی همچنین با خصمانه خواندن اقدامات ایران در منطقه و به خطر افتادن امنیت آبراهه‌ها و اقتصاد جهانی با اقدامات ایران، گفتند که اجازه این کار را نخواهند داد.

این هیأت همچنین درباره «عواقب امنیتی توافقات تسلیحاتی که نفوذ ایران در منطقه را نادیده گرفته‌اند، هشدار داد».

این اولین باری نیست که عربستان سعودی با مداخله در امور ایران خواستار برخورد با موشکی ایران می‌شود؛ وزیر مشاور امور خارجه دولت عربستان سعودی نیز پیشتر در توئیتی ضمن متهم کردن ایران خواستار متوقف کردن برنامه موشک‌های بالستیک ایران شده بود.

۰
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار