کد خبر: 1009639
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: در صورت همکاری مردم، بازسازی واحدهای مسکونی مناطق زلزله‌زده تا قبل از فرارسیدن فصل سرما به اتمام می‌رسد.

جواد رحمتی، در بازدید از روند بازسازی روستاهای زلزله‌زده شهرستان سراب، افزود: روند بازسازی و احداث واحدهای مسکونی در روستاهای زلزله‌زده این شهرستان مطلوب بوده و هم اکنون از یک‌هزار واحد تخریب‌ شده در این شهرستان، ۱۱۰ واحد به بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی ساخت واحدهای مسکونی در این شهرستان، اظهار داشت: عملیات پی‌کنی ۹۵۰ واحد به پایان رسیده، ۸۱۰ واحد در مرحله فونداسیون و ۶۶۰ واحد در مرحله ساخت اسکلت هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه از یک‌هزار واحد تخریب شده دامی در این شهرستان ساخت ۳۵۰ واحد تمام شده است، گفت: کار ساخت واحدهای دامی، به دلیل پایین بودن مبلغ تسهیلات بانکی نیاز به مشارکت خود اهالی دارد و نظارت بر احداث این واحدها بر عهده سازمان جهاد کشاورزی است.

رحمتی، بر ضرورت تامین سیمان ارزان قیمت، افزایش ماشین آلات بنیاد مسکن در مناطق روستایی و اصلاح وام‌های معیشتی برای رفع مشکلات حادثه دیدگان تاکید کرد و ادامه داد: ارایه وام‌های کم بهره و بلاعوض به افراد حادثه دیده و جامانده از دریافت تسهیلات با مصوبه هیات دولت در روزهای آینده فراهم می شود.

حافظ باباپور، مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی نیز در این دیدار گفت: تعداد واحدهای آسیب دیده در سطح روستاهای زلزله دیده سراب یک هزار واحد، در بخش کندوان میانه ۶۵۰ واحد و در بخش ترکمنچای این شهرستان حدود یک هزار و ۳۵۰ واحد است.

زلزله ۵.۹ ریشتری ۱۷ آبان آذربایجان شرقی با کانون ترک میانه موجب جان باختن ۵ تن و خسارت ۱۰ تا ۱۰۰ درصدی به حدود ۵ هزار واحد مسکونی در شهرستان های میانه و سراب شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر