کد خبر: 1009603
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۴
با وجود آنکه با بازگشایی تدریجی اقتصاد امریکا، شاخص‌های کلان اقتصادی وضعیت بهتری پیدا کرده‌اند، اما رئیس بانک مرکزی امریکا چشم‌انداز اقتصاد امریکا را کاملاً نامطمئن دانست.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، تاکنون بیش از ۱۱ میلیون و ۷۴۰ هزار و ۱۰۰ مورد ابتلا به کرونا گزارش شده است که در این بین ۵۴۰ هزار و ۶۷۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند. در بین کشور‌های مختلف بالاترین تلفات مربوط به امریکا با ۱۳۲ هزار و ۹۷۹ نفر، برزیل با ۶۵ هزار و ۵۵۶ نفر، انگلیس با ۴۴ هزار و ۲۳۶ نفر، ایتالیا با ۳۴ هزار و ۸۶۹ نفر و مکزیک با ۳۱ هزار و ۱۱۹ نفر بوده است.

هرچند برخی از آمار‌های امریکا نشان از بهبود وضعیت اقتصاد این کشور دارد، اما رئیس بانک مرکزی امریکا گفته که چالش‌های کاملاً محسوسی بر سر راه اقتصاد وجود دارد. جروم پاول چشم‌انداز اقتصاد امریکا را کاملاً نامطمئن دانست و افزود: همه چیز به این بستگی دارد که سرعت شیوع کرونا تا چه حد مهار شود و تلاش‌های دولت برای حمایت از بخش‌های مختلف اقتصادی تا چه حد موفق باشد.

رودریگو کارتیل، استراتژیست مسائل ارزی در «بانک ملی استرالیا» گفت: افزایش مجدد شمار مبتلایان به کووید۱۹ در جهان ممکن است سیاستگذاران را به تغییر ریل سیاست بازگشایی اقتصاد‌ها سوق دهد و این مسئله برای بازار‌ها بسیار تلخ خواهد بود. لازم است بدانیم که تأثیر قرنطینه فاز نخست روی اقتصادها، به‌ویژه بر اقتصاد امریکا چقدر بوده است. با توجه به افزایش مخارج دولت، روند صعودی بدهی و کسری بودجه در امریکا ادامه دارد: میزان بدهی‌های امریکا تا پایان ماه ژوئن ۲۰۲۰ به ۲۶ تریلیون و ۳۲۳ میلیارد و ۸۹۴ میلیون دلار رسیده است. کسری بودجه دولت امریکا نیز تا پایان ماه ژوئن به ۶ تریلیون و ۲۵۱ میلیارد و ۸۳ میلیون دلار رسیده است. کارل شاموتا، استراتژیست ارشد بازار‌های ارز در مؤسسه «کمبریج گلوبال پیمنتس» گفت: به‌طور واضحی شاهد بهبود اطمینان معامله‌گران نسبت به ریسک‌های موجود بر سر راه اقتصاد جهانی بوده‌ایم و مقامات امریکا و چین حمایت‌های خوبی از بازار‌های مالی خود کرده‌اند. با این حال در حوزه پولی سیاستگذاری‌ها با آنچه در طول بحران مالی ۲۰۰۹ اتفاق افتاد، تفاوت دارد.

در قاره سبز، شاخص‌های کلان اقتصادی منتشره درباره کشور‌های اروپایی نشان‌دهنده این است که شرایط کماکان تا حد زیادی بد باقی مانده است، هرچند که بانک مرکزی اروپا اعلام کرده که برنامه خرید اوراق قرضه خود را با ۶۰۰ میلیارد یورو افزایش به ۳۵/۱ تریلیون یورو خواهد رساند و این برنامه را تا سال ۲۰۲۱ ادامه خواهد داد.

ینس ویدمان، رئیس بانک مرکزی آلمان نیز در مصاحبه با روزنامه «آلگماینه تسایتونگ» با اشاره به بازگشت تدریجی میزان تولیدات به سطوح پیش از زمان بحران کرونا گفته است: در ماه‌های اخیر شاید با یکی از حادترین شرایط اقتصادی تاریخ خود مواجه شده بودیم، اما فکر می‌کنم به احتمال زیاد از سخت‌ترین شرایط موجود عبور کرده‌ایم. خبر خوب اینکه اکنون در جایی قرار داریم که شرایط رفته‌رفته رو به بهبود است. تحلیلگران بانک «آی‌ان‌جی» در یادداشتی نوشته‌اند: در روز‌های اخیر شاهد نوسان آرام در بازار ارز بودیم و این می‌تواند باعث آسودگی خاطر معامله‌گران شود. در کوتاه‌مدت ریسک‌های کرونایی باقی خواهد ماند و باید آن‌ها را در محاسبات لحاظ کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار