کد خبر: 1009494
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳
رئیس پلیس فتای اصفهان:
سرهنگ "سيد مصطفي مرتضوي" گفت: فردي كه با درج آگهي در يکي از صفحات اينستاگرامي با عنوان استعداديابي آنلاين کودکان از اعتماد شهروندان سوء استفاده و کلاهبرداري مي كرد توسط پليس فتا استان شناسايي و دستگير شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،در گفت و گو با پايگاه خبري پليس گفت: در پي شكايت يكي از شهروندان مبني بر اينكه فردي تحت عنوان روانشناس وي را فريب داده و با دريافت مبلغ 7 ميليون ريال از او كلاهبرداري کرده است، بررسي موضوع در دستور كار اين پليس قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: شاکيه مدتي پيش در اينستاگرام يك آگهي با عنوان استعداديابي آنلاين کودکان مشاهده کرده و به منظور شرکت در آزمون مجازي مبلغ مورد نظر را به حساب شخص آگهي دهنده واريز ولي پس از آن نه تنها خدماتي دريافت نكرده بلكه صفحه مربوطه نيز حذف شده است.

سرهنگ مرتضوي در اين رابطه گفت: با انجام اقدامات تخصصي و هماهنگی های لازم متهم شناسايي و در يك عمليات پليسي دستگير شد.

وي عنوان داشت: متهم كه همراه با مدارك جعلي روانشناسي و استعداديابي دستگير شد در بازجويي هاي صورت گرفته مشخص شد هيچ تخصص و مدركي در اين حوزه نداشته و در اعترافات خود انگيزه خود را كلاهبرداري و كسب درآمد عنوان داشت.

رئیس پلیس فتای اصفهان به شهروندان توصيه کرد: شبكه هاي اجتماعي خارجي مكان امني براي دريافت خدمات، داد و ستد کالا و خريدهاي اينترنتي نمي باشد چه بسا بسياري از افراد سودجويي كه قصد كلاهبرداري از كاربران را دارند در شبكه هاي اجتماعي غيربومي فعاليت مي كنند، بنابراين شهروندان بايد پس از رويت كالا يا خدمات و احراز هويت هر يك از طرفين معامله هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و پس از اتمام كار يا خدمات انجام دهند تا گرفتار كلاهبرداران نشوند، همچنين در صورت مواجه با موارد مشکوک از طريق سايت پليس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوريت هاي سايبري لينک ثبت گزارش هاي مردمي با ما در ميان بگذارند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر