کد خبر: 1009396
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳
مدیرعامل شرکت آبفای استان البرزخبرداد
مدیرعامل شرکت آبفای استان البرز با هشدار به مشترکان در خصوص احتمال افت فشار و قطعی آب در استان اعلام کرد: مردم البرز در سه ماهه نخست امسال ۷۰ میلیون مترمکعب آب مصرف کردند که ۱۱ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

ذوالفقار مهدی زاده گفت : اگر این روند ادامه یابد در روزهای آینده با افت فشار و قطعی آب در مناطقی از استان مواجه خواهیم شد.

وی ادامه داد: برای پیشگیری مشکلات کم آبی ، کوتاه کردن زمان استحمام، نصب سایهبان برای کولرهای آبی و تنظیم شناور آنها، پرهیز از شست وشوی حیاط منازل و خودروها ،آبیاری فضای سبز درهنگام شب یا صبح زود و پرهیز از غرقابی کردن باغچه ضروری است .

مهدی زاده بیان داشت: در شرایط کنونی قطعی آب بطور عمومی نداریم ، اما دربعضی مناطق روزهای جمعه با افزایش شدید مصرف آب مواجه هستیم که منجر به افت فشار بخصوص درطبقات بالای ساختمانها می شود.

وی از مشترکان آبفای البرز خواست به هیچ عنوان از نصب پمپ مستقیم روی شبکه استفاده نکنند اما پس از کنتور یک مخزن ذخیره آب به ازای هر خانوار ۲۵۰ لیتر به همراه یک پمپ تعبیه شود تا آب به راحتی در طبقات بالای ساختمان جریان یابد.

مدیرعامل آبفای استان البرز اظهارداشت: گرم شدن هوا و راه اندازی کولرهای آبی و رعایت توصیه های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا سبب شد تا در سه ماه نخست امسال حجم مصرف آب شرب به ۷۰ میلیون متر مکعب برسد که درمقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد افزایش یافته است.

وی توضیح داد: براساس توصیه های بهداشتی برای مقابله با کرونا،بطور میانگین درهر بارشستن دست ها ۶ لیتر آب مصرف می شود که اگر هرفرد بطور میانگین ۱۰ بار درشبانه روز مبادرت به انجام این کار نماید بیش از ۶۰ لیتر به سرانه مصرف آب استان اضافه می شود.

مهدی زاده گفت : این درحالی است که باگرم شدن هوا وراه اندازی کولرهای آبی نیز حدود ۵۰۰ لیتر درشبانه روز به حجم مصرفی آب افزوده می شود که مجموع این مصارف درسطحی گسترده ،حجم بار مصرفی بالایی را به شبکه ی ذخیره وتوزیع آب شرب وارد می کند.

۸۰ درصد آب شرب مردم استان البرز از سفره های زیر زمینی تامین می شود طی سال های اخیر تاکنون تعدادی از چاه های آب استان به علت برداشت بی رویه خشک شده است.

۲۰ درصد آب شرب استان از سدهای امیرکبیر کرج و طالقان تامین می شود.

استان البرز حدود سه میلیون نفر جمعیت دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار