کد خبر: 1009370
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
جایگاه اول دانشگاه تبریز در مهندسی اتوماسیون و کنترل
بر اساس رتبه‌بندی موضوعی شانگ‌های در سال ۲۰۲۰، دانشگاه تبریز در ۸ رشته مهندسی در میان دانشگاه‌های برتر جهان قرار گرفته است.

اصغر عسگری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز  اظهار داشت: در رتبه‌بندی موضوعی شانگهای در حوزه مهندسی در ۲۲ رشته رتبه‌بندی صورت پذیرفته است که دانشگاه تبریز در رشته‌های مهندسی مکانیک، مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی اتوماسیون و کنترل، مهندسی علم و فناوری ابزارآلات، مهندسی عمران، مهندسی شیمی، علوم و مهندسی انرژی و منابع آب توانسته در جمع برترین‌ها قرار گیرد.

 وی افزود: طبق گزارش مؤسسه رتبه‌بندی شانگهای در سال 2020 دانشگاه تبریز در بخش منابع آب با قرار گرفتن در رده 101-150 جهان، پس از دانشگاه تهران و شیراز در جایگاه سوم دانشگاه‌های دولتی ایران قرار گرفته است.

به گفته عسگری، در رشته مهندسی اتوماسیون و کنترل، دانشگاه تبریز تنها دانشگاه حاضر از ایران با رتبه ۱۵۱-۲۰۰ در جمع ۲۰۰ دانشگاه برتر این حوزه قرار دارد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز در ادامه با تاکید بر اینکه در رشته مهندسی علم و فناوری ابزارآلات نیز این دانشگاه با کسب رتبه جهانی۱۰۱-۱۵۰ در بین دانشگاه‌های ایران جایگاه چهارم را به دست آورده است، یادآور شد: در رشته مهندسی عمران نیز ۸ دانشگاه از کشورمان حضور دارند که دانشگاه تبریز در این رشته با کسب جایگاه ۱۵۱-۲۰۰ در جمع ۳۰۰ دانشگاه برتر حضور دارد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه در این رتبه‌بندی دانشگاه تبریز در حوزه‌های مهندسی مکانیک و علوم و مهندسی انرژی نیز در رده 201-300 دنیا را کسب کرده است، اضافه کرد: در رشته مهندسی شیمی از ایران ۱۶ دانشگاه در جمع ۵۰۰ دانشگاه برتر حضور داشتند که دانشگاه تبریز در این رشته رتبه ۳۰۱-۴۰۰  دنیا را کسب کرده است.

 عسگری در نهایت یادآور شد: در رشته مهندسی برق و الکترونیک هم از کشورمان ۷ دانشگاه در سال ۲۰۲۰ حضور دارند که دانشگاه تبریز، بعد از دانشگاه‌های تهران، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، صنعتی اصفهان، دانشگاه آزاد اسلامی و صنعتی شیراز با کسب رتبه ۴۰۱-۵۰۰ در جمع ۵۰۰ دانشگاه برتر این حوزه قرار گرفته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر