کد خبر: 1009337
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۷
سخنرانی ترامپ در مراسم روز استقلال امریکا که معترضان به نژادپرستی در امریکا را چپ‌های افراطی، مارکسیست‌ها، آشوب‌طلبان و غارتگران و اراذل و اوباش خشمگین خواند بنزین روی آتش اعتراضات اخیر ضد نژادپرستی ریخت و در واکنش به آن شماری از معترضان در مقابل کاخ سفید پرچم کشور را به آتش کشیدند، هرچند واشنگتن تنها محل اعتراضات نبود و دیگر شهر‌های امریکا هم شاهد اعتراضات ضد نژادپرستانه بود.
سرویس بین الملل جوان انلاین: به گزارش نشریه هیل، تنها چند لحظه بعد از پایان سخنرانی ترامپ در مراسم جشن روز استقلال امریکا (چهارم جولای) معترضان با به آتش کشیدن پرچم کشورشان شعار‌هایی از جمله «امریکا هرگز بزرگ نبوده» سر دادند.

معترضان پرچم امریکا را در بخش بلک لاویز پلازا شهر واشنگتن به آتش کشیدند و شنیده شده که فعالان شعار می‌دادند: یک، دو، سه، چهار، برده‌داری، نسل‌کشی و جنگ. پنج، شش، هفت، هشت، امریکا هرگز بزرگ نبوده است.

تظاهرات در مقابل کاخ سفید در حالی صورت می‌گیرد که بسیاری از شهروندان در روز استقلال امریکا به اعتراضات سراسری خود علیه وحشی‌گری پلیس و نژادپرستی ادامه دادند. برخی معترضان خواستار تخریب نماد‌های برده‌داری و بنا‌های تاریخی دوران استعماری امریکا شدند.

به گزارش خبرگزاری تاس، معترضان امریکایی همچنین در شهر بالتیمور ایالت مریلند، در جریان برگزاری جشن روز استقلال این کشور، مجسمه «کریستف کلمب» را واژگون کردند و آن را به بندرگاهی در این شهر انداختند.

مجسمه کریستف کلمب در حالی شنبه شب به دست معترضان واژگون شد که امریکایی‌ها در حال برگزاری جشن «روز استقلال» این کشور بودند و همزمان که معترضان این مجسمه را به آب می‌انداختند، آتش‌بازی‌هایی اطراف این شهر برگزار می‌شد. همچنین در بوستون در ایالت ماساچوست معترضان یکی از مجسمه‌های کریستف کلمب را هدف قرار داده و سر او را قطع کردند. مجسمه کریستف کلمب در شهر سینت پال مینه‌سوتا هم به دست معترضان واژگون شد تا مشخص شود ساکنان امریکا به خصوص رنگین‌پوستان از ماهیت توهین آمیز گفتمان سفیدبرترپندار در جعل تاریخ امریکا به ستوه آمده‌اند. البته سفیدبرترپنداران هم بیکار ننشستند.

حمله خودرو به جمعیت

حمله یک خودرو به معترضان ضد نژادپرستی در ایالت واشنگتن به زخمی شدن دو نفر منجر شده است. به گزارش شبکه‌ای بی‌سی نیوز، مجروحان این حمله خودرویی که روز شنبه اتفاق افتاد، به بیمارستان منتقل شدند. به گفته مقامات محلی امریکا، در پی این حادثه حال یکی از مجروحان بسیار بحرانی بوده و به نفر دوم نیز آسیب جدی وارد شده است. به گفته افسر گشت واشنگتن، راننده خودرو مذکور بازداشت شده، اما تاکنون هیچ اتهامی علیه وی صادر نشده است.

اگرچه در تصاویر اولیه عمدی بودن اقدام این راننده بسیار آشکار است، اما مقامات واشنگتن تمایل دارند در نتیجه نهایی اعلام کنند که این عمل راننده غیرعمد بوده و وی به علت انحراف از جاده با معترضان برخورد کرده است.

بعد از اینکه یک مأمور پلیس سفیدپوست در شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا در امریکا در ۲۵ مه، «جورج فلوید»، یک سیاهپوست امریکایی آفریقایی تبار را به قتل رساند، اعتراضاتی در سراسر این کشور و در جهان آغاز شد.

در بحبوحه اعتراضات به قتل این سیاهپوست، معترضان به برخی مجسمه‌ها و یاد‌بود‌های رهبران کنفدراسیون آسیب رساندند یا آن‌ها را واژگون کردند.

کنفدراسیون‌های ایالات جنوبی امریکا، مجموعه‌ای از ایالت‌های جنوبی بودند که پس از پیروزی «آبراهام لینکلن» در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۸۶۰ میلادی، جدایی خود را از ایالات متحده امریکا اعلام کردند. این ایالت‌ها حامی ابقای برده‌داری بودند، اما سرانجام در جنگ‌های داخلی امریکا شکست خوردند.

مخالفان کنفدراسیون، این نماد‌ها را میراث برتر‌ی‌جویی نژادی می‌دانند، ولی سفیدبرترپنداران با این توجیه که این نماد‌ها تنها یادبود اجدادشان هستند، اقدامات معترضان را محکوم می‌کنند.

امریکایی‌ها: شایسته رهبری جهان نیستیم

نتایج نظرسنجی‌های جدید در امریکا نشان می‌دهد ۶۲ درصد از امریکایی‌ها بر این باورند که کشورشان دیگر الگوی جهان به حساب نمی‌آید.

به گزارش روز شنبه شبکه سی‌سی‌تی وی، طبق نظرسنجی انجام شده توسط یاهو نیوز و یوگاو، ۶۲درصد از امریکایی‌ها دیگر ایالات متحده را به عنوان «شهر درخشان روی تپه» نمی‌شناسند.

در نظرسنجی مشترک که در چهارم جولای (۱۴ تیرماه) صورت گرفته است، تنها ۱۷ درصد از امریکایی‌ها کشور خود را همچنان به عنوان شهر درخشان روی تپه می‌شناسند.

اصطلاح معروف «شهر درخشان روی تپه» را اولین رونالد ریگان، رئیس‌جمهور اسبق امریکا در سخنرانی وداع خود در سال ۱۹۸۹ مورد استفاده قرار داد و ریگان در آن سخنرانی ایالات متحده را به عنوان چراغ امید و الگویی برای سایر نقاط جهان توصیف کرد.

در آن زمان اکثریت امریکایی‌ها (۵۲ درصد) معتقد بودند که اظهارات ریگان درست است و تنها ۲۱درصد مخالف نظریه وی بودند. با این حال، نظرسنجی جدید در سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهد که ۶۲ درصد امریکایی‌ها دیگر باور ندارند که امریکا هنوز هم دارای شایستگی چنین جایگاهی باشد.

نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد که ویروس همه‌گیری کرونا ممکن است دلیل اصلی حس بدبینانه امریکایی‌ها باشد.
به دنبال سیاست‌های غلط و اشتباه دونالد ترامپ در مدیریت بیماری کرونا، نظرسنجی مشترک نشان می‌دهد ۴۹ درصد امریکایی‌ها فکر می‌کنند واکنش دولت امریکا در برابر کرونا بدتر از حد انتظار بوده و تنها ۱۱ درصد معتقدند دولت ترامپ بهتر از حد انتظار عمل کرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار