کد خبر: 1009329
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۷
شادی گل خاص بازیکن محجوب سرخ‌ها
پرسپولیس شنبه شب یک خان دیگر را هم به سلامت پشت سر گذاشت تا یک قدم دیگر به قهرمانی نزدیک‌تر شود، آن هم در روز‌هایی که بحث شیوع کرونا در بین تیم‌های فوتبالی سروصدای زیادی بپا کرده و بحث نیمه‌تمام ماندن لیگ را بار دیگر پیش کشیده است.
دنيا حيدری
سرویس ورزشی جوان آنلاین: با وجود این شاگردان یحیی بی‌اهمیت به حرف و حدیث‌های مطرح شده کار خود را پیش می‌برند و قصدی برای کوتاه آمدن ندارند، حتی اگر انگیزه‌های حریفی، چون شاهین برای گرفتن انتقام آنقدر زیاد باشد که برخلاف بازی دور رفت، پرسپولیس تنها یک مرتبه موفق به باز کردن دروازه تیم مهمان شود. هرچند که این سه امتیاز بازی است که اهمیت دارد. این همان نتیجه‌ای بود که تراکتور هم دست آخر به آن رسید تا بعد از شروع ناامیدکننده با شکست ۲ بر صفر نفتی‌های آبادان از کورس کسب سهمیه جا نماند. پیکان هم به‌رغم شکست هفته قبل برابر پرسپولیس با بردی پرگل (چهار بر یک) مقابل ذوب‌آهن یک پله از قعر فاصله گرفت.

استفاده از تمام ظرفیت‌ها

یحیی یک بار دیگر نشان داد که توان استفاده از تمام ظرفیت‌های تیمش را دارد و پرسپولیس او در غیاب وحید امیری، امید عالیشاه، محمد نادری و علیرضا بیرانوند هم پرسپولیس است و می‌تواند با بازیکنانی، چون محسن ربیع‌خواه و مهدی عبدی هم به نتیجه دلخواه برسد، حتی اگر تیمش یک نیمه ۱۰ نفره باشد. هرچند که یحیی این اتفاق را شوکی مثبت می‌دانست، اما آنچه در نخستین شب هفته بیست و سوم در دومین پیروزی پرسپولیس در راه کسب چهارمین قهرمانی خیره‌کننده بود، درخشش شماره ۹ پرسپولیس در به ثمر رساندن نهمین گل این فصلش بود. مهدی ترابی که بی‌تردید یکی از بازیکنان تأثیرگذار سرخپوشان است، نه فقط تک‌گل سه امتیازی تیمش را به ثمر رساند که با پیشی گرفتن از علیپور، حالا فاصله زیادی با مدعیان آقای گلی این فصل (آل‌کثیر ۱۰ گله نفت آبادان و مغانلوی ۱۲ گله پیکان) ندارد.

ادای احترام به شهید شاملو

آزادی شنبه شب اگرچه در سکوت و با سکو‌های خالی از جمعیت و حضور تنها سرمربی تیم ملی میزبان پرسپولیس و شاهین بوشهر بود، اما لحظات دیدنی کم به خود ندید. لحظات دیدنی که بدون شک یکی از زیباترین آن شادی پس از گل مهدی ترابی بود که برایش برنامه داشت. مدتی است که گلزن‌های پرسپولیس به شیوه‌ای خاص بعد از گلزنی به شادی می‌پردازند و با نشان دادن عکس شهدایی که زیر پیراهن خود دارند سعی در شناساندن آن‌ها به جامعه دارند. بعد از علیپور و سیدجلال حسینی این‌بار نوبت ترابی بود که به این شکل خوشحالی کند. بازیکن محجوب پرسپولیس بعد از به ثمر رساندن تک‌گل بازی به محمد شاملو که سال ۱۳۶۶ در منطقه مهران شهید شد، ادای احترام کرد. شاملو که در ملایر به دنیا آمده بود در زمینه ورزش و فوتبال فعالیت‌هایی داشت، اما در ۲۲ سالگی به درجه شهادت نائل شد و ترابی بعد از بازی با بالا گرفتن پیراهنی که عکس این شهید گرانقدر روی آن نقش بسته بود به او ادای احترام کرد.

اشتباهات داوری و داور جنجالی

شب نخست هفته بیست و سوم، اما بدون جنجال داوری به پایان نرسید. لیگ نوزدهم، یکی از بدترین فصل‌های قضاوت داوران فوتبال ایران بود که اشتباهات تأثیرگذار زیادی را از همان هفته‌های نخست رقم زد، اما هرگز هیچ مقام و مسئولی را در فدراسیون به صرافت ترتیب اثر دادن به این اشتباهات نینداخت. یکی از پراشتباه‌ترین داور‌های امسال وحید کاظمی است. داور شمالی که از ابتدای فصل بار‌ها و بار‌ها نامش بابت قضاوت‌های جنجالی و پراشتباهی که داشته سر زبان‌ها افتاده است. یکی از بدترین قضاوت‌های او در هفته نهم بین دو تیم نفت مسجدسلیمان و فولاد بود که با مردود اعلام کردن دو گل صحیح شاگردان تارتار، دو امتیاز باارزش را از مسجدسلیمانی‌ها گرفت، اما در کمال ناباوری با وجود یک قضاوت ضعیف و پرانتقاد، هفته بعد حساس‌ترین بازی هفته دهم بین دو تیم تراکتور و سپاهان را قضاوت کرد و این‌بار نیز بی‌اشتباه نبود. او که طی یک آمار عجیب و جالب توجه تا هفته هجدهم لیگ نوزدهم، ۱۱ بازی را سوت زده بود، این‌بار در هفته بیست و سوم و در بازی پرسپولیس- شاهین بوشهر جنجال‌آفرین شد، آن هم با یک اخراج سختگیرانه و نادیده گرفتن دو پنالتی که تصاویر ثبت شده توسط عکاسان به وضوح آن‌ها را به تصویر می‌کشد. ارسال محسن ربیع‌خواه روی تیر دوم و برخورد سجاد مشکل پور و علی علیپور بود که اگرچه پنالتی اعلام شد، اما بعد از مشورت کاظمی با ایلدروم، کمک‌داور اول بازی وتو شد. در صحنه‌ای دیگر هم که درویش‌وند، گلر شاهین علیپور را در صحنه‌ای تک به تک سرنگون کرد و سرخپوشان باز هم معتقد به پنالتی بودند، کاظمی چشم بر این صحنه هم بست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار