کد خبر: 1009246
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: تاکنون 6 هزار و 200 هکتار به مجموع اراضی کشاورزی خلخال در منطقه جنوب استان اردبیل با رفع تداخل دراراضی ملی اضافه شده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، خلیل نیکشاد در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: این طرح که با هدف رفع اختلاف کشاورزان با دولت بر سر مالکیت اراضی ملی تحت اختیار منابع طبیعی انجام می‌شود، تاکنون در بیش از 30 هزار هکتار از اراضی جنوب این استان اجرا شده است.

وی گفت: از مجموع 32 هزار و 40 هکتار از اراضی مطالعه شده برای رفع تداخل در جنوب استان اردبیل 22 هزار و 520 هکتار در 10 پلاک مربوط به شهرستان خلخال و 10 هزار و 522 هکتار در قالب 10 پلاک منطقه کوثر واقع است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه پیش از این نیز با رای کمیسیون رفع تداخل استان چهار هزار و 500 هکتار از اراضی ملی تحت مدیریت این اداره جدا و به کشاورزان خلخال واگذار شده، اظهارداشت: با اجرای طرح رفع تداخل علاوه بر حل اختلاف بین منابع طبیعی و کشاورزان زمینه برای رونق و توسعه کشاورزی در مناطق مختلف استان فراهم شد.

نیکشاد بیان کرد: در حال حاضر 45 هزار هکتار از اراضی  ملی خلخال برای رفع تداخل در سطح 98 پلاک در حال مطالعه بوده و با پایان آن بخش مهمی از این اراضی آزادسازی شده و در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه 50 درصد از مجمع مصوبات جلسات کمیسیون رفع تداخل استان اردبیل به اراضی مورد اختلاف شهرستان‌های خلخال و کوثر در جنوب این استان تخصیص یافته ، افزود: با تسریع در رفع تداخل رتبه 30 این استان در سال گذشته به 12 کشور در این زمینه ارتقا یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تشریح کرد: با واگذاری بخشی از اراضی کشاورزی تحت مدیریت منابع طبیعی به کشاورزان شهرستان علاوه برحل اختلاف و افزایش سطح رضایت مندی از عملکرد دولت زمینه برای توسعه ورونق کشاورزی و بازگشت روستاییان مهاجرت کرده به سایر مناطق به زادگاه خود و پرداختن به کار کشاورزی فراهم شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر