کد خبر: 1009201
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
استاندار خراسان رضوی:
استاندار خراسان رضوی گفت: انجام فعالیت‌های اقتصادی ذیل مثلث توسعه اقتصادی - فرهنگی تاب‌آوری خانواده‌های روستایی را تقویت کرده و زمینه ساز مهاجرت معکوس می‌شود.

علیرضا رزم حسینی در نشست بررسی طرح مثلث توسعه اقتصادی - فرهنگی با محوریت فعالیت‌های معین‌های اقتصادی شهرستان بجستان، به توانایی اصلی‌ترین معین اقتصادی این شهرستان اشاره کرد و افزود: با توجه به شبکه فروش و تولید کم‌نظیر بانک رسالت، این امکان وجود دارد که تعداد بیکاران شهرستان به نحو چشمگیر کاهش پیدا کند.

وی به خسارات وارد آمده پس از شیوع بیماری کرونا پرداخت و ادامه داد: باید با رعایت پروتکل‌ها و مدیریت درست اقتصادی، وضعیت کنونی بجستان را تغییر دهیم.

استاندار خراسان رضوی به امکان بهره‌گیری از سپرده‌های بانکی کشاورزان و اهالی شهرستان برای آغاز فعالیت‌های اقتصادی اشاره کرد و گفت: با این فعالیت‌ها تاب‌آوری خانواده‌ها تقویت ‌شده و نه تنها مهاجرت کم می‌شود بلکه زمینه مهاجرت معکوس هم فراهم خواهد شد.

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی نیز از فعالیت پنج معین اقتصادی در بجستان خبر داد و گفت: بانک قرض الحسنه رسالت به عنوان معین اصلی شهرستان بر پوشاک و دام به صورت تخصصی تمرکز دارد.

علی‌اکبر لبافی با اشاره به ثبت ۴۴ فعالیت در سامانه ثبت اطلاعات معین‌های بجستان افزود: از این تعداد ۴۲ فعالیت تاکنون محقق شده و به بهره‌برداری رسیده است.

وی به ۸۴ عضو حساب‌های سپرده توسعه روستایی شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به ارتباط خوبی که میان ارکان مختلف حاکمیتی در شهرستان وجود دارد، پیش‌بینی می‌شود در سال جاری ۲۰۰ هسته در همه فعالیت‌های اقتصادی بجستان ایجاد شود.

فرماندار شهرستان بجستان هم به ۱۸ مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی استان اشاره کرد و گفت: ۲ پروژه شرکت آب معدنی و خوراک دام تاکنون بهره‌برداری شده و ۴ پروژه اجرایی در دست اقدام است.

حسین ابراهیمی کردیانی از شهرک صنعتی پسماند با مشارکت سازمان همیاری شهرداری‌ها و اکتشاف مس به عنوان پروژه‌های مهم و گسترده شهرستان یاد کرد و افزود: امیدوار هستیم این دو پروژه تا آذر ماه امسال نهایی شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار