کد خبر: 1009121
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم گفت:متاسفانه رشد جمعیت کشور به سمت منفی شدن در حرکت است و مجلس شورای اسلامی به عنوان بخشی از حاکمیت زنگ خطر کاهش جمعیت را به صدا در آورده است.
سرويس جامعه جوان آنلاين: بیژن نوباوه نماینده تهران طرح جمعیت و تعالی خانواده را که درمجلس یازدهم مجدد اعلام وصول، و در کمیسیون فرهنگی در حال پیگیری است را ضرورت حاکمیتی عنوان کرد و افزود:متاسفانه دولت‌ها و دولت فعلی به علت بار مالی، از مسئولیت اجرای این طرح شانه خالی کرده و به آن التفات ندارند.

وی با بیان اینکه مجلس یازدهم در صدد احیای طرح تعالی خانواده، که درمجلس نهم پیگیری می‌شد است تاکید کرد:تلاش خواهیم کرد مشوق‌هایی که بار مالی کمتری برای دولت به همراه دارد بکار بگیریم تا درزمینه تامین مسکن زوج‌های جوان، مشوق‌های اداری و یا مرخصی‌های زایمان و یا دور کاری بانوانی که دارای فزند هستند اقداماتی انجام دهیم.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی گفت:مجلس یازدهم با اعلام وصول طرح تعالی خانواده تصمیم گرفته تا این طرح را زنده نماید و قصد دارد با بررسی مجدد آن از دولت یازدهم ویا دولت بعدی بخواهد بحث افزایش جمعیت را دراولویت کاری خود قرار دهد.

نماینده تهران با بیان اینکه به دلیل شرایط کشور رشد جمعیت وضعیت نامطلوبی دارد افزود: درتهران رشد جمعیت سیر نزولی را خود را طی می‌کند و این آمار بصورت کشوری نیز دیده می‌شود لذا مجلس وظیفه دارد با پیگیری طرحی مناسب و تبدیل آن به قانون، دولت را مجاب کند که حمایت از خانواده را جدی بگیرد.

وی تاکید کرد:هیچ دولتی با یک جمعیت پیر کاری از پیش نخواهد برد بنابراین برای رسیدگی به شرایط جمعیتی کشور، هیچگونه تعللی جایز نیست و باید امیدوار باشیم که بعد از بررسی‌های کمیسیون فرهنگی و تصویب آن درصحن علنی مجلس، دولت در اجرای قانون مصمم باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار