کد خبر: 1009005
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۵
غلامرضا انصاری، قائم‌مقام دبیرکل حزب اتحاد ملت گفته شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان برای انتخابات تشکیل شده بوده و دیگر عمر آن به سر آمده است: «عمر شورای عالی با توجه به شرایط و علت تشکیل شدنش در انتخابات‌های ۹۲، ۹۴ و ۹۸ به پایان رسیده‌است. امروز با توجه به شرایط جدید و استراتژی انتخاباتی اصلاح‌طلبان که قصد حضور با کاندیدای حداکثری در انتخابات را دارند، طبیعی است به راه حل‌های جدیدی نیاز داریم.»

این فعال سیاسی در پاسخ به این پرسش که آیا امکان تشکیل یک جبهه جدید در جریان اصلاحات و یا ایجاد پارلمان اصلاحات وجود دارد، گفته: «پارلمان اصلاحات یعنی نمایندگان تمام اصلاح‌طلبان کشور در آن جلسه حضور داشته باشند. با توجه به اینکه در یک جبهه سیاسی امکان تأمین حقوق مالی برای اعضا وجود ندارد، خود به خود بعد از چند جلسه حضور نمایندگان استانی منتفی می‌شود و ترکیب هیئت رئیسه باقی می‌ماند، که به لحاظ شکلی شبیه شورای عالی می‌شود... براساس تجربه گذشته می‌گویم پارلمان اصلاحات شعار قشنگی است، اما تحققش عملاً ممکن نیست.»

او تأکید کرده که چه اصلاح‌طلبان و چه اصولگرایان در این تجربه شکست خوردند: «در اینکه شورای عالی هم نقص‌هایی وجود داشت و در آن شکی نیست، اما در اینکه پارلمان اصلاحات به عنوان بحثی ۲۰ ساله امکان تحقق ندارد، هم شکی نیست، هم اصلاح‌طلبان و هم اصولگرایان با ایده جمنا در این امر شکست خوردند.»

تشکیل مجتمع‌ها و شورا‌های شب انتخاباتی و عدم توجه به نحوه عملکرد حرفه‌ای احزاب، از نقاط ضعف جبهه‌های سیاسی در ایران است. اصلاح‌طلبان پس از شکست در انتخابات اخیر مجلس، تلاش کردند شورای نگهبان را مقصر شکست خود بدانند، اما به تدریج رو به آسیب‌شناسی درون جبهه‌ای آوردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار