کد خبر: 1009001
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۰
وزارت خارجه در بیانیه‌ای اعلام کرد که به تلاش‌های خود برای تعیین تکلیف سرنوشت چهار دیپلمات ربوده شده ادامه می‌دهد و امیدوار است که همه اسرا و زندانیان در بند رژیم صهیونیستی به خصوص این چهار نفر به زودی آزاد شوند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش فارس، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ۱۴ تیرماه، در سی و هشتمین سالروز ربایش چهار دیپلمات ایرانی به دست مزدوران رژیم صهیونیستی در لبنان بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: ۳۸ سال از واقعه ربوده شدن ۴ دیپلمات کشورمان آقایان سید محسن موسوی، احمد متوسلیان، کاظم اخوان و تقی رستگار مقدم، توسط مزدوران رژیم صهیونیستی در نقطه ایست و بازرسی برباره در شمال لبنان در سال ۱۹۸۲ می‌گذرد. همانطور که طی این سال‌ها اعلام شده است، شواهد و قرائن گویای آن است که دیپلمات‌های ربوده شده در لبنان، به نیرو‌های اشغالگر رژیم صهیونیستی تحویل داده شده و متعاقبا به سرزمین‌های اشغالی منتقل شده‌اند و اکنون در زندان‌های این رژیم نامشروع به سر می‌برند.

این بیانیه می‌افزاید: بر همین اساس و با توجه به اشغال لبنان در آن زمان توسط رژیم صهیونیستی که با حمایت کامل امریکا صورت گرفت، جمهوری اسلامی ایران مسئولیت سیاسی و حقوقی ربایش و این اقدام تروریستی را متوجه رژیم صهیونیستی و حامیان آن می‌داند.

در پایان این بیانیه آمده است: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با گرامیداشت یاد و خاطره دیپلمات‌های ربوده شده و تأکید بر ادامه تلاش‌های خود برای تعیین تکلیف سرنوشت این عزیزان، مراتب همدردی خود را با خانواده آن‌ها که سختی‌های زیادی را در طول این سال‌ها متحمل شده و همواره چشم به راه بازگشت آنان به میهن اسلامی بوده‌اند، اعلام می‌کند و امیدوار است که همه اسرا و زندانیان در بند رژیم صهیونیستی به ویژه چهار دیپلمات عزیز کشورمان به زودی آزاد شوند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار