کد خبر: 1008981
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
معاون اول رییس جمهوری سه مصوبه تعیین فروش سوخت به مرزنشینان، اختصاص اعتبار به وزارت دفاع بابت تسویه تن‌خواه پرداختی برای مقابله با حوادث غیرمترقبه و افزایش سقف تسهیلات مسکن ایثارگران در سال ۱۳۹۹ را ابلاغ کرد.
به گزارش جوان آنلاین از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، هیات وزیران در جلسه مورخ ۸ تیر ۱۳۹۹، با هدف ارتقای توان اقتصادی ساکنین روستا‌های مرزی شعاع (۲۰) کیلومتری مرز و تخصیص سهمی از درآمد‌های حاصل از صادرات زمینی فرآورده‌های نفتی، تعیین سهمیه فروش سوخت به مرزنشینان را به تصویب رساند. به موجب این مصوبه، از ابتدای سال ۱۳۹۹، سهمیه کل سوخت نفت گاز تخصیصی به ساکنین روستا‌های مرزی مشمول این تصویب نامه، در سال، برابر ۴۵۰ (ماهانه برابر با ۵/۳۷) میلیون لیتر نفت گاز خواهد بود.

همچنین سهمیه هر خانوار مرزنشین مشمول این تصویب نامه، در سال حداکثر ۱۵۰۰ لیتر نفت گاز (مجموعاً در سقف مذکور) تعیین شده است. از سوی دیگر، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران به نمایندگی از همه خانوار‌های مشمول، اقدام به صادرات سهمیه نفت گاز آن‌ها از مرز‌های زمینی کرده و ۲۰ درصد از ارزش ریالی صادرات را در سقف مقرر به صورت ماهانه به حساب تعیین شده به نام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها نزد خزانه داری کل کشور به عنوان (سهمیه مرزنشینان) واریز می‌کند و سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها مکلف است نسبت به واریز ۸۰ درصد منابع مذکور به حساب خانوار‌های تحت پوشش و نیز واریز ۲۰ درصد این منابع به حساب تعیین شده وزارت کشور نزد خزانه داری کل کشور اقدام و گزارش آن را به سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت کشور ارایه کند.

ابلاغ مصوبه اختصاص اعتبار به وزارت دفاع بابت تسویه تنخواه پرداختی برای مقابله با حوادث غیرمترقبه

با امضای معاون اول رئیس جمهوری، مصوبه مربوط به اختصاص اعتبار به وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح بابت تسویه تنخواه پرداختی برای مقابله با حوادث غیرمترقبه، ابلاغ شد.

براساس مصوبه هیئت وزیران، مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار بابت تسویه تنخواه به منظور تجهیز، اورهال نمودن، تأمین سوخت و آماده نگه داشتن هواپیما و هلیکوپتر‌های امداد و آب پاش برای مقابله با حوادث غیرمترقبه از جمله آتش سوزی در سطح کشور به وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح اختصاص یافت.

همچنین وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح موظف است ضمن نظارت فنی و اجرایی بر روند انجام عملیات مذکور، گزارش عملکرد اعتبارات فوق را هر سه ماه به سازمان‌های برنامه و بودجه کشور و مدیریت بحران کشور ارسال کند.

ابلاغ مصوبه افزایش سقف تسهیلات مسکن ایثارگران در سال ۱۳۹۹
معاون اول رییس جمهوری همچنین مصوبه مربوط به افزایش سقف تسهیلات مسکن ایثارگران در سال ۱۳۹۹ را ابلاغ کرد. مصوبه‌ای که هیات وزیران آن را در جلسه مورخ ۱۱ تیر ۱۳۹۹، با پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی سقف تسهیلات مسکن ایثارگران در سال ۱۳۹۹ به تصویب رساند.

بر اساس مصوبه دولت، سقف تسهیلات مسکن ایثارگران در سال ۱۳۹۹ به ازای هر واحد مسکونی در شهر‌های با جمعیت بیش از یک میلیون نفر معادل (۰۰۰ر۰۰۰ر۶۰۰ر۱) ریال، مراکز استان‌ها (۰۰۰ر۰۰۰ر۲۰۰ر۱) ریال، سایر شهرستان‌ها (۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۱) ریال و روستا‌ها (۰۰۰ر۰۰۰ر۶۰۰) ریال تعیین شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار