کد خبر: 1008973
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
در شرایطی که هزاران نفر در کشور جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده اند و پس از فروکش نسبی، بار دیگر شاهد رشد وحشتناک آمار مرگ و میر بر اثر کرونا هستیم، قهرمان کشتی المپیک از مسئولان وزارت بهداشت خواست اجازه برگزاری لیگ کشتی را صادر کنند!
سرویس ورزشی جوان آنلاین: حسن یزدانی دارنده ۳ طلای جهان و المپیک روز سه‌شنبه با حضور در سازمان لیگ فدراسیون کشتی، قرارداد خود را با تیم متمول لیگ کشتی آزاد منعقد کرد.

امضای قرارداد توسط حسن یزدانی و دیگر کشتی گیران با تیم‌های مختلف برای حضور در لیگ کشتی، در حالی است که شاهد پیک دوم شیوع کرونا در کشور هستیم و هر روزه بر تعداد مبتلایان به کرونا و آمار مرگ و میر هموطنانمان افزوده می‌شود. در حالیکه بسیاری از ورزشکاران و کشتی‌گیران حرفه‌ای در جهان برای محافظت از جان خود و هموطنانشان هیچ اصراری برای حضور در مسابقات ندارند و به موضوع در خانه ماندن تاکید دارند، اما در ایران ماجرا کاملا متفاوت است و شاخص‌ترین چهره کشتی ایران پس از عقد قرارداد، خواستار صدور مجوز برگزاری لیگ کشتی می‌شود چرا که حضور در لیگ را تنها منبع درآمد کشتی گیران می‌داند!

جدا از اصرار عجیب مسئولان سازمان لیگ فدراسیون کشتی برای برگزاری لیگ کشتی در شرایط وخیم شیوع کرونا، اینکه چهره‌ای مانند حسن یزدانی بی توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی (که در عکس دسته جمعی در زمان امضای قرارداد مشخص است)، خواستار برگزاری لیگ در رشته پربرخوردی مثل کشتی می‌شود تا به قول خود کشتی‌گیران از درآمد آن محروم نشوند، جای تامل دارد؛ موضوعی که ممکن است خطرات جدی را برای سلامت کشتی‌گیران و آینده حرفه‌ای آن‌ها در پی داشته باشد.


نادیده گرفتن فاصله اجتماعی و نداشتن ماسک در زمان عقد قرارداد در سازمان لیگ
اگر صحبت از مشکلات و کمبود‌های مالی از سوی هر کشتی گیر دیگری مطرح می‌شد شاید خیلی جای تعجب نداشت، اما اینکه چرا حسن یزدانی بواسطه کسب موفقیت‌های مختلف برای کشتی و ورزش ایران و همچنین ثبت قرارداد با ارقام قابل توجه در لیگ سال‌های گذشته و همچنین همکاری با اسپانسر‌های خصوصی مختلف، خواستار برگزاری لیگ کشتی در چنین شرایطی می‌شود عجیب به نظر می‌رسد.

اگر تعداد زیادی از کارگران و حقوق بگیران علی رغم هشدار‌ها راهی جز بیرون زدن از خانه و رفتن به سرکار ندارند از سر ناچاری است، اما یکسال کشتی نگرفتن در لیگ قطعا خللی در روند زندگی بسیاری از چهره‌های مطرح ایجاد نخواهد کرد.

در جاییکه حدودا هر ۱۱ دقیقه یک نفر در ایران بر اثر کرونا می‌میرد و شیوع گسترده کرونا باعث پر شدن تمامی تخت‌های بیمارستانی در کشور شده و حتی صحبت از بازگشت محدودیت‌ها در جهت حفاظت هر چه بیشتر از جان مردم است، بسیاری معتقدند حتی از سرگیری لیگ فوتبال نیز اشتباه بزرگی بوده و نباید این اشتباه در رشته پربرخوردی همچون کشتی با صدور مجوز برگزاری لیگ تکرار شود.

با این حال تمامی بازیکنان و کادر تیم‌های لیگ برتری فوتبال بصورت مداوم تست‌های مربوط به کرونا را پشت سرمی‌گذارند که با توجه به هزینه بالای انجام این تست‌ها، نه تنها راهکار مشخصی در اینباره از سوی مسئولان سازمان لیگ کشتی اعلام نشده، بلکه باید مشخص شود آیا اکثریت تیم‌های لیگ کشتی توانایی انجام تست‌های PCR را دارند یا خیر؟

در شرایطی که سال گذشته تعداد زیادی از تیم‌های لیگ کشتی به دلیل ناتوانی در پوشش هزینه‌ها و مسائل دیگر در میانه راه از لیگ کنار کشیدند و برخی از آن‌ها هنوز حتی نتوانسته‌اند طلب‌های دو تا پنج میلیونی کشتی‌گیران را تسویه کنند، با کدام بنیه مالی توانایی پرداخت هزینه‌های بالای تست PCR و رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی را دارند؟

از سوی دیگر وقتی اتحادیه جهانی کشتی با حساسیت و وسواس زیاد هنوز هیچ حکمی مبنی بر برگزاری قطعی رقابت‌های بین‌المللی را نداده است و برگزاری المپیک توکیو حتی در سال ۲۰۲۱ هم مشخص نیست، مسئولان سازمان لیگ فدراسیون کشتی بر اساس کدام معیار و منطق مصرانه در پی برگزاری لیگ هستند و حتی قرارداد مربوط به کشتی‌گیران با تیم‌های مختلف نهایی شده است؟

مخالفتی با اینکه لیگ برتر کشتی آزاد با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و انجام مداوم تست PCR انجام شود، وجود ندارد، اما اینکه در شرایطی که ستاد مقابل با کرونا و وزارت بهداشت مجوزی برای مسابقات کشتی صادر نکرده اند، قهرمانان و مسئولان سازمان لیگ از وزارت بهداشت درخواست برگزاری مسابقات را دارند، جای سوال دارد چرا که اگر شرایط مهیا باشد، وزارت بهداشت اجازه برگزاری مسابقه را می‌دهد و دیگر نیازی به درخواست و اصرار مسئولان سازمان لیگ و برخی قهرمانان نیست.

بهتر است سازمان لیگ کشتی بجای اصرار بر گرفتن مجوز، نحوه اجرای پروتکل‌های بهداشتی و فرایند تست PCR از کلیه اعضای تیم‌های حاضر در لیگ را اعلام کند چرا که اگر وزارت بهداشت هم مجوز برگزاری مسابقات را بدهد، بدون انجام مداوم تست PCR که هزینه بالایی دارد برگزاری لیگ میسر نمی‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار