کد خبر: 1008959
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان:
طی مراسمی که به مناسبت تجلیل از افراد شاخص در حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان در محل تالار شورای اسلامی شهر اصفهان و با حضور رئیس شورای اسلامی شهر، نایب رئیس شورا و تنی چند از مدیران شهری برگزار گردید از نفرات برگزیده تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،به نقل از روابط عمومی معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان در ابتدای این مراسم حسین امیری معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان ضمن تقدیر از علیرضا نصر اصفهانی رئیس شورای اسلامی شهر و دکتر جوادی رئیس کمیسیون بهداشت و خدمات شهری اعلام داشت: تا کنون به این شکل از زحمات خادمان شهر تقدیر به عمل نیامده بود و سابقه نداشته که این‌گونه جلسات برگزار شود و از زحمات تلاشگران عرصه خدمات شهری تجلیل به عمل آید، که بابت  این اتفاق میمون در این دوره از مدیریت شهری سپاسگزاریم.

وی با اشاره به عملکرد معاونت خدمات شهری  شهرداری اصفهان گفت: در حوزه خدمات شهری و سازمان‌های وابسته بیش از 7۶۰۰ نیرو به صورت شبانه روزی تلاش می‌کنند و خدمات شهر را  به نحو مطلوب انجام می دهند.

معاون شهردار اصفهان ادامه داد:  شهر  اصفهان، شهری بزرگ و گسترده است و با توجه به نوع ماموریت این حوزه ساعت کار و نوع فعالیت با دیگر حوزه ها متفاوت می باشد.

حسین امیری  افزود: درحوزه معاونت خدمات شهری به صورت ۲۴ ساعته همه تلاش می کنند وظایف محوله را به بهترین نحو انجام دهند و در صورت به وجود آمدن مشکلی در سریعترین زمان ممکن به آن رسیدگی نمایند که این چیزی جز عشق و علاقه و اشتیاق به خدمتگزاری به شهر و مردم نیست زیرا همه ما در حوزه خدمات شهری متعهد هستیم این شهر را به صورت مطلوبی حفظ نماییم.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان به نحوه ارزیابی صورت گرفته در معاونت خدمات شهری اشاره کرد و گفت: در حوزه خدمات شهری از سال قبل تصمیم گرفته شد ارزیابی از روند کارها صورت پذیرد در همین ارتباط با تلاش اداره کل نظارت و هماهنگی  خدمات شهری برنامه‌ریزی لازم صورت پذیرفت و شاخص‌ها و معیار های مناسب و مرتبط به این حوزه تهیه گردید که  بر اساس آن هر سه ماه یکبار عملکرد حوزه خدمات شهری مورد ارزیابی قرار می گیرد و این موضوع باعث رقابت مثبت گردیده و باعث تلاش بیشتر برای ارائه خدمت بهتر می باشد.

امیری در خصوص تحقق اهداف معاونت در سال گذشته گفت: در سال ۹۸ از ۱۰۰% برنامه‌ریزی که پیش‌بینی شده بود ۸۷ درصد عملکرد واقعی و پیشرفت صورت پذیرفت که 13 درصد مابقی هم به دلیل شرایط اقتصادی پیش آمده و مشکلات در منابع مالی و به خصوص شیوع گسترده ویروس کرونا تحقق نیافت.

وی ادامه داد  در سال ۱۳۹۹ برای حوزه خدمات شهری هزار میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است که با سازمانها در حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومان می باشد که این نشان دهنده توجه ویژه توسط اعضای محترم شورای شهر اصفهان  و شهردار محترم اصفهان به حوزه  خدمات شهری و تاثیر آن در شهر می باشد.

امیری گفت: شاید درمقطعی از زمان به دلایلی یک پروژه عمرانی تعطیل شود اما هرگز حتی یک شب در حوزه خدمات شهری نمی شود کم کاری شود، نمی شود حتی یک شب زباله جمع نشود و یا فضای سبز آبیاری نگرد؛ یکی از وظایف اصلی ما در حوزه شهری حفظ و نگهداری شهر می باشد که باید  تشکر ویژه از همه عزیزان  از جمله  مدیران کل ، مدیران عامل سازمان ها  روسای ادارات خدمات شهری، مسئولین، کارشناسان و کارگران نمود و  از اینکه شورای اسلامی توجه ویژه نسبت به این موضوع دارد قدردان هستیم.

علیرضا نصر اصفهانی رئیس شورای اسلامی شهر نیز در ادامه با اشاره به مأموریت و فعالیت حوزه خدمات شهری گفت ماموریت حوزه خدمات شهری  بسیار قابل توجه و تاثیر گذار می باشد.

وی گفت همانگونه که اشاره شد حوزه  معاونت خدمات شهری با توجه به تعداد سازمان‌های زیرمجموعه و حدود نفر۷۶۰۰ نیروی فعال در آن به عنوان بزرگ‌ترین معاونت شهرداری محسوب می گردد  که دارد به مأموریت خود به خوبی عمل می نماید.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به فعالیت 24 ساعته در این حوزه گفت: کامیابی ها یا ناکامی شهر  برمی گردد به تلاش و فعالیت شما عزیزانی که  کار میدانی انجام می دهید و دائم باید در صحنه باشید.

وی ادامه داد: دو حوزه بسیار شاخص نظافت شهری و فضلی سبز برای شهر اصفهان و به عنوان برند برای اصفهان  تعریف شده است است،که چشم هر بیننده ایی را در ابتدا به خود معطوف می دارد.

نصر گفت:  از 5 هزار هکتار فضای اصفهان بیش از  ۳۷۰۰ هکتار آن در اختیار شهرداری می باشد و بر اساس آمار اعلام شده در حدود ۴۰ میلیون متر مربع نظافت و رفت و روب روزانه در سطح شهر صورت پذیرد که ۵۰ درصد به صورت مکانیزه ۵۰ درصد دستی انجام می‌شود و اینها همگی کاملا مشهود است که نتیجه زحمات همه همکاران در حوزه  خدمات  شهری می باشد.

نصر اصفهانی با شاره به جایگاه و تاثیر تشویق و تجلیل از تلاشگران شهر گفت: همواره باید تفاوتی میان افرادی که تلاش بیشتری می کند در جهت ارتقای شهر فعالیت می نمایند با دیگران قائل شد و این نظام ارزیابی که در شهرداری و سازمان ها می باشد این چنین ماموریتی دارد.

وی ادامه داد: من معتقدم باید عملکرد و روند فعالیت مبتنی بر تقدیر باشدکه در آموزه‌های دینی هم به آن بسیار اشاره شده است، در  جامعه وقتی متوسل به نهی از منکر میشویم که به جا  و صحیح امر به معروف صورت نپذیرفته است اگر امر به معروف صورت پذیرد و زیبایی‌ها ترویج  شود دیگر نیاز به نهی از منکر نیست در امرتقدیر و تنبیه هم به همین شکل است.

وی با اشاره به مراسم تجلیل از فعالان حوزه خدمات شهری گفت:  این مراسم برگرفته از این تفکر می‌باشد که ما باید در سیستم‌ها و مجموعه‌هایمان ارزیابی داشته باشیم و در نهایت از کسانی که بیشتر تلاش نمودند  قدردانی نماییم، طرح تعالی سازمانی که در شهرداری در حال انجام است دقیقاً در همین راستا می‌باشد.

گفتنی است در پایان این مراسم از ده نفر برتر و شاخص درحوزه های روسای ادارات خدمات شهری و مسئولین امور شهر، فضای سبز، زیبا سازی، پیشگیری و رفع تخلفات شهری ، نگهداری و تعمیرات و برنامه ریزی  تجلیل  به عمل آمد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر