کد خبر: 1008825
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
علی اکبر حسن‌پور مدیر و مربی با سابقه نجات غریق و غواصی:
علی اکبر حسن‌پور مدیر و مربی با سابقه نجات غریق و غواصی با انتقاد از حضور ایلخان نوری مدیر دوتابعیتی که پاسپورت آمریکا را دارد، در پست ریاست فدراسیون نجات غریق گفت: یک دوتابعیتی برای ورزش ایران تصمیم می‌گیرد.
سعید احمدیان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: دوتابعیتی بودن رئیس فدراسیون نجات غریق وغواصی که پاسپورت آمریکایی را دارد، انتقادات زیادی را به همراه داشته است، به خصوص که قانون کشور حضور افراد دوتابعیتی را در پست‌های مدیریتی ممنوع کرده است. با وجود صراحت قانون در این رابطه، اما مسئولان وزارت ورزش نسبت به این تخلف آشکار در فدراسیون نجات غریق و غواصی سکوت کرده اند و این دو مدیر دو تابعیتی به کارش در این فدراسیون ادامه می‌دهد.

در این زمینه علی اکبر حسن‌پور که یکی از مدیران و مدرسان باتجربه نجات غریق و غواصی کشورمان است، در گفتگو با جوان آنلاین به انتقاد از اهمال و بی تفاوتی وزارت ورزش از سپردن مدیریت یک فدراسیون ورزشی به یک مدیر آمریکایی پرداخت.

حسن پور که در کارنامه خود سوابقی مانند نایب رئیسی ورزش جانبازان و معلولین سپاه، مدیر ورزش بسیج، مدیر اداری پشتیبانی باشگاه مقاومت بسیج، مدیر ورزش‌های همگانی بسیج، مدیر اداره حراست دفتر مشترک فدراسیون‌ها و اداره حراست شرکت توسعه وزارت ورزش و جوانان، مدرس نجات غریق، داوری و مربیگری شنا، مربی و استاد دانشگاه امام حسین (ع) در رشته شنا دارد، در این رابطه گفت: در حوزه مدیریتی ورزش، رئیس فدراسیون نجات غریق به واسطه مادر وی آمریکایی است و خودش نیز متولد این کشور است، پاسپورت آمریکا را دارد. این در حالی است که حضرت امام راحل در وصیت نامه و سخنرانی هایشان فرموده اند، نگذارید این انقلاب به دست نااهلان بیفتد. امروز آمریکا از نظر ما نااهل است، چون که همه حملات شان را متوجه نظام و مملکت کرده اند.

وی افزود: حال اینکه یک فرد آمریکایی بیاید ریاست و مدیریت در کشورمان را بر عهده بگیرد، حتی اگر پدر و مادرش ایرانی باشند برای ما مقبول نخواهد بود، چرا که بیش از یک میلیون نفر خون دادیم تا این انقلاب را تثبیت کنیم و تثببت شدن این انقلاب به دلیل در مقابل آمریکا گرفتن ما بود که دنیا ما را به آن شناخت. اینکه امروز دو دستی کشور را به دست آمریکایی‌ها و نااهلان بدهیم پذیرفتنی نیست.

حسن پور با انتقاد از سپردن مدیریت یک فدراسیون به یک شخص آمریکایی، اظهار داشت: من به عنوان یک جانباز جنگ حاضر نیستم به این سادگی کشورمان به دست آمریکایی‌ها بیفتد، لذا باید تمهیداتی چیده بشود که مدیران داخلی کشورمان مملکت را اداره کنند.

وی درباره اینکه با وجود ممنوع بودن حضور دوتابعیتی‌ها در پست‌های مدیریتی وزارت در این باره سکوت کرده و بی تفاوت است، تاکید کرد:مدیران وزارت ورزش با فرافکنی‌هایی که انجام دادند عنوان کردند که، چون مادر این مدیر آمریکایی است به واسطه این مسئله تابعیت دریافت کرده، اما ما معتقدیم که این موضوع تفاوتی در اصل قضیه پیدا نمی‌کند. چه مادرش آمریکایی باشد، چه پدرش آمریکایی باشد، چه خودش در آمریکا به دنیا آمده باشد، چون این مدیر پاسپورت آمریکایی دارد، دوتابعیتی محسوب می‌شود و نباید پست مدیریتی داشته باشد. هیچ جای قانون نوشته نیست که اگر پدر یا مادرش آمریکایی بود، ایشان می‌تواند در مملکت مدیریت کند.

این مدیر باسابقه نجات غریق و غواصی کشورمان خاطر نشان کرد: افرادی که در ایران مدیریت می‌کنند باید اعضای خانواده درجه یک آن‌ها در کشورمان زندگی کنند، مسئله‌ای که سبب می‌شود تا منافع ایران را به منافع کشور‌های دیگر ترجیح دهند، چرا که خودشان در این مملکت زندگی می‌کنند. اما افرادی که دو تابعیتی هستند اینگونه نیستند و این افراد منافع کشور آمریکا یا کشور‌های دیگر را به کشورمان ترجیح می‌دهند.

حسن پور در ادامه درباره وضعیت رشته نجات غریق با حضور این مدیر دوتابعیتی گفت: رشته نجات غریق یک فدراسیون همگانی است و قهرمانی نیست، در المپیک مدال ندارد و در کشور کار‌های خدماتی انجام می‌دهد و ناجیانی را برای سواحل و استخر‌ها تربیت می‌کند و بعضا کار آموزشی انجام می‌دهد. بعضا هم بر اساس نیاز یک سری مسابقات بین المللی با حضور افراد میانسال به صورت کاپ برگزار می‌شود و از ایران هم شرکت می‌کنند و مدال می‌گیرند یا نمی‌گیرند.

وی در پایان اظهار داشت: با توجه به اینکه فدراسیون نجات غریق یک رشته قهرمانی نیست، مجلسی‌ها به مسائل این فدراسیون ورود نمی‌کنند و ایشان از یک حاشیه امنیتی بالایی برخوردار شده است. کار‌های خدماتی و آموزشی انجام می‌دهند و تحول یا کار نویی در این فدراسیون انجام نشده و یک مدیر سطح پایین هم می‌تواند فدراسیون نجات غریق را مدیریت کند و هیچ مشکلی هم ایجاد نمی‌شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
0
0
خب چرا از اول به یک دو تابعیتی اجازه مدیریت داده شده تا حالا بخواهید جلویش را بگیرید ؟!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
2
0
سلام وعرض ادب ، آقای حسن پور بیست عنوان وپست را طی سالها سپری کرد ند ، این مادر مرده ای شاید پدرش او را در امریکا واقعا ایرانی بار اورده باشد مثل من وشما حق زندگی و انتخاب دارد و مهمتر این فرد بهتر می تواند در مجامع بین المللی از حق وحقوق ورزشی مردم وکشورش که مورد ظلم وزور وحتی تحقیر عربها هستند شود بنظرم چنین ایرانی های را مورد استقبال و تشویق و حمایت قرار بگیرند بهتر است تا فراری شوند ممنون
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates
۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
مثل من وشما حق زندگی و انتخاب دارد
یعنی هر کسی حق زندکی دارد باید رئیس یکی از فدراسیونهای ایران بشود و الا او را از زندگی ساقط کرده ایم
پس چرا این گدای سر کوچه ما را رئیس جمهور آمریکا نمی کنند مگر او حق زندگی و انتخاب ندارد؟
چرند و پرند بهم نباف
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
0
0
بالاخره نماینده کدخدا ست دیگر
کدخدا
ارباب
آمریکا جوووووون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
1
0
حرفاشون پر از حسادت بود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار