کد خبر: 1008676
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۴
معاون سیاسی استاندار اردبیل:
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: طبق آمار اعلام شده استان اردبیل در اکثر شاخص‌های بحث آسیب‌های اجتماعی رتبه 25 کشوری قرار دارد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، بهروز ندایی دردومین جلسه کمیسیون برنامه ریزی،هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: استان اردبیل در سایه تلاش و مجاهدت شبانه روزی عوامل انتظامی، قضایی و دستگاه های متولی جز امن ترین استان های کشور است و در این راستا باید این امنیت حفظ شود.

وی با بیان اینکه باید بین عرضه و تقاضا توازن ایجاد شود گفت: اگر در بحث تهیه یک کالا تقاضا بیش از عرضه شود نه تنها افزایش قیمت اتفاق می افتد بلکه بحث قاچاق نیز گسترش می‌یابد.

ندایی به منظور پیشگیری از پدیده قاچاق کالا گفت: انبارهای اقلام باید دارای کد شناسایی باشند بر این اساس شناسایی انبارهای رسمی و غیر رسمی موجود در استان ضرورت دارد.

وی با اشاره به کاهش قابل توجه  قاچاق سوخت در استان، گفت: در بحث کشفیات مشروبات الکلی دست ساز افزایش وجود دارد و این به معنی تلاش شبانه روزی عوامل اتتظامی است.

معاون سیاسی استاندار اردبیل افزود: خروج و ورود دام زنده و گوشت از استان خیلی کم شده و کالاهایی که مصرف داخلی دارند باید طبق برنامه ریزی در سراسر کشور به مصرف مردم برسد تا شاهد گرانی و افزایش قیمت نامتعارف نشویم.

وی با بیان اینکه باید طبق برنامه اقلام اساسی مورد نیاز مردم اولویت بندی شوند، افزود: با توجه به شرایط حاکم جامعه در رابطه با کرونا و تحریم‌های ظالمانه مناسب نیست باید با مدیریت و تدبیر برای شش ماه آینده برنامه تدوین شود.

ندایی ادامه داد: امید است با فرهنگ سازی مناسب با همکاری و همدلی تمام دستگاه‌های متولی در جهت ریشه کن کردن قاچاق کالاهای ممنوعه گام‌های اساسی برداشته شود.

معاون سیاسی استاندار اردبیل اظهار کرد: رقابت در بازار جهانی، ارتقای کیفیت کالاهای تولیدی در داخل کشور و حمایت از کالای داخلی و جهش تولید موجب کاهش میزان کالاهای قاچاق می‌شود.

وی پدیده قاچاق را به هم زننده سیستم اقتصادی جامعه بر شمرد و گفت: دستگاه‌های نظارتی و انتظامی نباید در رابطه با کنترل و ثبت انبارهای نهاده دامی، اقلام اساسی مورد نیاز مردم، لاستیک و لوازم خانگی طبق ظوابط قصور کنند.

معاون استاندار اردبیل با اشاره به اینکه 37 پرونده در انبار تمیلکی تشکیل شده و باید در اسرع وقت تعیین تکلیف شوند، ادامه داد: استان‌های مرزی در ارز آوری می‌توانند به بهترین وجه از مشوقات صادرات استفاده کنند و استان اردبیل نیز در بحث صادرات برنامه ریزی داشته باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر