کد خبر: 1008540
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
رئیس کل دادگستری استان اردبیل:
رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: با تلاش‌های صورت گرفته از طرف قضات و پرسنل دادگستری استان اردبیل در کل شعبات این استان شاهد کاهش ۲۲ درصدی موجودی پرونده‌ها در محاکم قضائی هستیم.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، سیدناصر عتباتی در مراسم گرامیداشت هفته قوه قضائیه و در تبیین عملکرد دادگستری استان اردبیل در نشست مسئولان قضائی اظهار کرد: در کنار تعیین تکلیف پرونده‌های معوق سعی کردیم تا با راهکارهای جدید از اطاله دادرسی‌ها جلوگیری کرده و از انباشت پرونده در شعبات مختلف جلوگیری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه در دادگاه تجدیدنظر تا 48 درصد و کل شعبات استان 22 درصد پرونده‌های مسن رسیدگی و مختومه شده و از مجموع این پرونده‌ها کاسته شده است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل به صدور الکترونیکی اوراق قضائی اشاره کرد و گفت: در یک سال اخیر ابلاغ اوراق قضائی با 20 درصد افزایش روند مطلوبی داشته به طوری که 91 درصد اوراق قضائی از طریق سامانه ثنا به طرفین پرونده ابلاغ شده است.

عتباتی افزود: برای کنترل و مدیریت پرونده‌های ورودی و کاستن از تعدد این پرونده‌ها سعی شده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف و نظام داوری بیشتر استفاده شود تا عمده پرونده‌ها با صلح و سازش خاتمه یابد.

وی ادامه داد: گواهی عدم سوءپیشینه در قالب سامانه انجام می‌شود و ما تمام تلاشمان را بکار می‌گیریم تا با کمترین مراجعه بیشترین اقدامات را در جلب رضایت مراجعین انجام دهیم.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و نکوداشت یاد و خاطره شهید بهشتی بیان کرد: در هفته قوه قضائیه در استان اردبیل برنامه‌های مختلفی برگزار شد که از جمله آن می‌توان به جشن آزادی زندانیان، بازدید از ندامتگاه‌ها، مراکز تولید و اشتغال، راه‌اندازی سامانه ارتباط مردمی و رونمایی از طرح خدمت الکترونیکی صدور گواهی عدم صدور پیشینه را نام برد.

عتباتی اظهار کرد: تمام تلاش ما بر این بوده تا با تقویت ارتباط با مردم زمینه رفع مشکلات و اجابت به درخواست‌های آنها را انجام دهیم چرا که بزرگترین سرمایه نظام اسلامی حضور مردم در صحنه‌های مختلف است که ما نیز به عنوان خدمتگزار در کنار آنها خواهیم بود.

وی با اشاره به برنامه تحولی قوه قضائیه در یک سال اخیر خاطرنشان کرد: در چهار محور بخش شامل برنامه‌محوری، فسادستیزی، اصلاح و بهینه‌سازی امور و کارآمدی فعالیت‌ها سعی بر این است تا با یک حرکت جهادی در گام دوم انقلاب بتوان اهداف متعالی را در نهاد قضائی تحقق بخشید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر