کد خبر: 1008436
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۰
دیروز در دادگاه طبری مطرح شد که این رشوه‌خوار قضایی نامه‌های مردمی را در خردکن می‌انداخته و هرچه که مفسدان اقتصادی با عریضه و فریضه از این متهم می‌خواستند، او اجابت می‌کرد. هرکس هم که با طبری مخالفت می‌کرد، تبعید و بی‌خانمان می‌شد.
ابراهيم مشيريان
سرویس جامعه جوان آنلاین: ششمین جلسه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری و متهمان دیگر این پرونده صبح دیروز به ریاست قاضی بابایی در شعبه ۵ دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد. رئیس دادگاه در ابتدا با بیان این نکته که جلسه دادگاه علنی است، از طبری خواست که در جایگاه حاضر شود.

۳۳ میلیارد تومان رشوه در قالب ملک

قاضی خطاب به طبری، گفت: یکی از اتهامات شما دریافت رشوه از دانیال‌زاده به مبلغ ۱۸۳ میلیارد و ۲۳۳ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال از طریق یک واحد آپارتمان به مساحت ۶۳۶ متر واقع در پاسداران و به میزان ۹۰ میلیارد و ۷۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال ارزان‌تر از قیمت واقعی، معاوضه سه دستگاه آپارتمان مسکونی متعلق به دانیال‌زاده در برج روما واقع در کامرانیه شمالی با ساختمان خودتان در خیابان کریم‌خان ارزان‌تر از قیمت واقعی به میزان ۹۲ میلیارد و ۵۱۹ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال است، آیا اتهامات فوق را قبول دارید؟

طبری پاسخ داد: خیر، قبول ندارم، آن ساختمان نیز در فلورا نیست و جنب ساختمان فلورا است.

در ادامه قاضی از دانیال‌زاده خواست در جایگاه قرار گیرد. قاضی بابایی ضمن تفهیم اتهام به متهم رسول دانیال‌زاده از او خواست تا دفاعیات خود را شرح دهد.

پشت به مردم و پشتگرمی به مفسدان

دانیال‌زاده ضمن رد اتهامات وارده گفت: من ۶۱ سال دارم و نزدیک به ۴۰ سال است که صنعتگر هستم. در ساختمان روما که سه واحد آن را تهاتر کرده‌ام و سه واحد آن را ما در آن زندگی می‌کنیم ۵۹ واحد دیگر نیز به دیگران فروخته‌ام. من هیچ کار بدی در زندگی نکرده‌ام که خلاف واقع شود. چه کار بدی کرده‌ام که باید اینجا بایستم. من نه پولی دادم و نه پولی گرفته‌ام و تهاتر کرده‌ام!

در ادامه دادگاه نماینده دادستان هم با بیان اینکه طبری می‌گوید خود را در برخی اقدامات مانند تحویل گرفتن ویلا حسینی معرفی می‌کرد که شناخته نشود و عریضه‌های مردم به او سرازیر نشود و شرمنده مردم نگردد، گفت:، اما نمی‌دانیم چرا متهمان اقتصادی با عریضه و فریضه‌ای در خدمت او و در دفترش حاضر می‌شدند و آقای طبری کار‌های آن‌ها را پیگیری می‌کرد.

اخراج از خانه، تبعید به اراک

رسول قهرمانی ادامه داد: طبری بازپرس ما را به جرم اعتنا نکردن به توصیه‌های خلاف قانونش از خانه سازمانی بیرون کرد. چرا عریضه‌های مردم بیچاره را در خردکن می‌اندازد، ولی کار‌های متهمان اقتصادی را در خردکن نمی‌اندازد و پیگیری می‌کند و اگر بازپرس مقاومت کند، اخراجش می‌کند. آن بازپرس اولیه پرونده نیاز آذری را خواهش می‌کنم بررسی کنید و ببینید اولین پرونده به چه کسی ارجاع شده و آقای طبری آن بازپرس را به کجا فرستاد؟

وی افزود: پرونده دانیال‌زاده در دست یکی از بازپرسان به نام فراهانی قرار می‌گیرد و در ابتدا دانیال‌زاده را ممنوع‌الخروج می‌کند، اما به یکباره با او تماس گرفته و متوجه می‌شود که طبری تماس گرفته و می‌گوید که دانیال‌زاده فردی خیر است و پرونده را ببندید. او استقامت می‌کند و فردا می‌بیند که پرونده از او گرفته شد و توسط بازپرس دیگری منع تعقیب صادر می‌شود و آن بازپرس (بازپرس فراهانی) را هم از تهران به اراک فرستادند.

زن‌ها خیلی نامرد هستند و دروغ می‌گویند!

قاضی بابایی عنوان کرد: در خصوص اعمال نفوذ شما، خانم زهرا فتاحی از همکاران ما در صفحات ۸۶ تا ۹۷ جلد ۴۹ پرونده گفته که در پرونده دانیال‌زاده سه مرحله با او تماس تلفنی گرفتید و گفتید که قرار بازداشت او را تأیید نکند، چه توضیحی دارید؟

متهم طبری گفت: پرونده زیر نظر دادسرا بوده چطور می‌توانم که زنگ بزنم؟

قاضی تصریح کرد: شما حقوق شوهر خواهرش را که کارمند معاونت شما بوده قطع کرده‌اید.

این متهم گفت: دروغ و کذب محض است، چون زن‌ها خیلی نامرد هستند و دروغ می‌گویند؛ جلوی من حرف بزند.

در پایان جلسه هم نماینده دادستان افزود: در سال ۹۰ دادسرای امنیت شروع به کار کرد و پرونده دانیال‌زاده در دادسرای اقتصادی پایان یافت؛ پرونده دانیال‌زاده در دادسرای امنیت هم منع تعقیب می‌خورد و او برای انجام سایر اقدامات خود پشتگرمی پیدا می‌کند، بنابراین در سال ۹۵ در موضوع حسین فریدون و رشوه‌هایی که دانیال‌زاده به وی داده‌بود، دانیال‌زاده شناسایی می‌شود و در خلال تحقیقات ضابطین در آن پرونده، رابطه دانیال‌زاده و طبری نیز کشف می‌شود.

در این هنگام یک کلیپ ویدئویی درباره بازگشت دانیال‌زاده به کشور پخش شد.

نماینده دادستان بیان کرد: جالب است که دانیال‌زاده در اظهار‌نظری گفته که حاضر بودم ملک فلورا را مجانی به طبری بدهم. در بخشی از فیلم دانیال‌زاده هم گفت که یک روز در میان طبری را می‌دیدم.

پس از پخش کلیپ، تصاویر مربوط به واحد‌های برج روما و برج فلورا پخش شد.

قاضی بابایی با اعلام ختم جلسه دادگاه خطاب به دانیال‌زاده گفت: حق دفاع برای شما و وکیل‌تان محفوظ است و جلسه بعدی متعاقباً اعلام می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار