کد خبر: 1008425
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۰
رئیس سازمان بسیج خبر داد
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه این سازمان ۱۰ طرح اساسی برای تحقق نهضت جهش تولید دارد، گفت: اولویت ما جهش در کشاورزی و ایجاد امنیت غذایی برای مردم است و بنا داریم مرتباً نتایج این طرح را به مردم گزارش دهیم.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش تسنیم، سردار سرتیپ غلامرضا سلیمانی روز گذشته در برنامه نهضت جهش تولید در عرصه کشاورزی و دامپروری که به‌صورت ویدئوکنفرانس در سالن جلسات فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی که توسط مقام معظم رهبری مطرح شد و روی اجرایی شدن آن تأکید داشتند جهت برون‌رفت ملت از فشار‌ها، تحریم‌ها و تروریسم اقتصادی بوده و جهش تولید تکمیل‌کننده اقتصاد مقاومتی است. وی افزود: بسیج و تشکیلات مردمی همراه با دستگاه‌های خدمتگزار احساس وظیفه کرد با تکیه بر دانش بسیج کشاورزی روی این موضوع کار و در چند استان جهت بهره‌وری بالا در تولیدات کشاورزی این نهضت اجرایی شود.

وی ابراز کرد: امیدواریم توسط نخبگان کشاورزی در محصولات راهبردی کشاورزی و دامپروری شاهد نتایج خوبی باشیم. وی خاطرنشان کرد: ۱۵ هزار مهندس کشاورزی بسیجی آموزش دیدند و به نرم‌افزار‌های پیشرفته مجهز شدند و از امروز در خدمت کشاورزان خواهند بود تا با افزایش تولیدات کشاورزی به خودکفایی دست پیدا کنیم. سردار سلیمانی با تأکید بر اینکه اهمیت کشاورزی در امنیت غذایی کاملاً مشهود و ملموس است و تأثیر مثبت در این قضیه دارد، افزود: سازمان بسیج مستضعفین احساس وظیفه کرد با توجه به شرایط اقتصادی تهدید‌ها را تبدیل به فرصت نماید و توجه خود را به امنیت غذایی و جهش تولید در موضوع کشاورزی و دامپروری معطوف کند. وی ادامه داد: با وزارت جهاد کشاورزی و سازمان‌های کشاورزی در استان‌ها برنامه‌ریزی سه‌ساله انجام خواهیم داد تا شاهد بروز افزایش در محصولات کشاورزی و دامپروری باشیم و البته کنار آن به عرصه‌هایی، چون گیاهان دارویی و با توجه به نیازمندی مردم به گوشت دامی با راه‌اندازی کلینیک دامپروری و توسعه آبزیان خواهیم پرداخت.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ما ۱۰ طرح اساسی در نهضت جهش تولید داریم، ولی اولویت ما جهش در کشاورزی و ایجاد امنیت غذایی برای مردم است و بنا داریم مرتباً نتایج این طرح را به مردم گزارش دهیم. وی در پایان سخنان خود گفت: ما امروز در ایام دهه کرامت این عملیات را با رمز «یا علی‌بن موسی الرضا (ع)» از استان خراسان رضوی شروع خواهیم کرد؛ و ان شاء الله شاهد کم شدن مشکلات کشاورزی در موضوع زمین، آب و برداشت محصول و افزایش بهره‌وری خواهیم بود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی اصغر کریمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
0
0
منابع آب و خاک استان فارس خصوصا دشت حاصلخیز شیراز به بهانه فضای سبز به هدر می رود.
آب رودخانه کر و سد دروزدزن 40 سال است به شیراز سرازیر می شود . بجای کشاورزی و تولیدات زراعی در زمین های زیر دست این سد آب در شیراز به توسط شهرداری به کشت علف هرز بنام چمن کاری و کاشت درختان بی ثمر می رسد.
کشاورزان در اثر خشکسالی و نبود درآمد. به شیراز پناه آورده و به آب دادن علف هرز چمن کاری مشغول می شوند.
امید است مسئولات متعهد بیدار شوند ان شاءالله
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار