کد خبر: 1008351
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۲
نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی گفت: تعدد مدارس بزرگترین آسیب و ضربه به پیکره تعلیم و تربیت است.

حجت‌الاسلام محمد باقری‌بنابی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بناب با انتقاد از تعدد مدارس در کشور اظهار کرد: به نظر می‌رسد در ایجاد مدارس مختلف کار کارشناسی صورت نگرفته و بین دانش‌آموزان تبعیض ایجاد شده است و شورای آموزش و پرورش باید با تشکیل تیم کارشناسی و علمی بدون حب و بغض به بحث تعلیم و تربیت کمک کند.

وی با بیان اینکه در کنار توجه به مسئله تولید و اشتغال توجه به مسائل آموزش و پرورش جزو اولویت کاری در چهار سال آتی خواهد بود؛ افزود: آموزش و پرورش زیربناست و اگر به آموزش و پرورش توجه شود خیلی از مشکلات در جامعه کاهش خواهد یافت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین با تأکید بر اینکه تمام مسائل و مشکلات آموزش و پرورش باید در شورای آموزش و پرورش بررسی و مورد ارزیابی قرار گیرد، پیشنهاد کرد برای تقویت این شورا در بناب سه کمیته شامل کمیته‌های آموزشی، پرورشی و عمرانی تشکیل و نسبت به پیگیری موضوعات اقدام شود.

حجت‌الاسلام باقری‌بنابی این شورا را مأمور کرد نسبت به شناسایی منابع درسی دانش‌آموزان اقدام و مشخص شود که در این شهرستان در کدام دروس ضعف و در کدام دروس قوت داریم.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: جلسات شورای آموزش و پرورش باید به‌طور منظم تشکیل شوند و باید از ظرفیت این مجموعه برای مدرسه‌سازی و ریشه‌یابی برخی مشکلات جامعه استفاده کرد.

این نماینده مجلس یادآور شد: از آنجایی که تعلیم و تربیت یکی از ارکان اساسی نظام است، باید سرمایه‌گذاری‌ها جهت افزایش کیفیت تعلیم و تربیت باشد.

فعالیت 3 هزار نیروی فرهنگی برای تعلیم و تربیت 29 هزار دانش‌آموز بنابی 

 مدیر آموزش و پرورش شهرستان بناب نیز در این جلسه با بیان اینکه آموزش و پرورش بناب در بین 39 ناحیه جزو 8 ناحیه برتر استان آذربایجان‌شرقی است؛ گفت: هم‌اکنون در آموزش و پرورش بناب با حدود 3 هزار نیروی فرهنگی، 29 هزار دانش‌آموز نیز در مقاطع مختلف مدارس بناب مشغول تحصیل هستند.

حسین پارسامهر با اشاره به اینکه با شیوع ویروس کرونا نیز خللی در آموزش ایجاد نشد؛ خاطرنشان کرد: نظام تعلیم و تربیت در جامعه تعطیل بردار نیست و بر اساس نقشه جامع علمی کشور که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است، گام برمی‌دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر