کد خبر: 1008007
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۵
پیش از این بار‌ها عنوان شده است که هزینه‌ها به دلار و درآمد‌ها به ریال است، اما وقتی نرخ هر کیلو مرغی که تا پیش از این در محدوده ۱۳‌هزار تومان بود هم اکنون در همان نرخ دلار یعنی در محدوده ۱۹ الی ۲۰‌هزار تومان قرار گرفته است تردید‌ها نسبت به دلاری شدن هزینه‌ها برطرف می‌شود.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: ناتوانی در سیاستگذاری‌هایی که به ثبات قیمت و عرضه و تقاضا در بازار بینجامد، بازار‌ها را یکی پس از دیگری در وضعیت نوسان قرار داده است، به طوری که خانوار‌ها نمی‌دانند این بار با همان مقدار پولی که برای تهیه مایحتاج به بازار می‌روند، قرار است چه میزان کالا تهیه کنند.

در همین راستا قیمت مرغ که طی ماه‌های اخیر حتی در محدوده ۹‌هزار تومان در هر کیلوگرم نیز قرار داشت چند روزی است که در محدوده ۲۰‌هزار تومان قرار گرفته است، برخی به مزاح می‌گویند دلار مرغ را از راه به در کرد.

قیمت فروش هر کیلوگرم مرغ ۱۶ تا ۱۹‌هزار تومان شد، این درحالی است که تا هفته گذشته هر کیلوگرم از این محصول ۱۲ تا ۱۳‌هزار تومان به فروش می‌رسید.

۲۰ عدد تخم مرغ، یک‌دلار

قیمت هر شانه تخم‌مرغ همچنان بین ۲۵ تا ۳۰هزارتومان در بازار به فروش می‌رسد، این در حالی است که هفته گذشته معاون وزیر جهاد کشاورزی نه تنها افزایش قیمت تخم‌مرغ را منطقی ندانست، بلکه به عرضه شانه‌ای این محصول در میادین با نرخ ۱۸هزار و ۹۰۰تومان اشاره کرده بود.

شهروندان طی سه هفته اخیر هر عدد تخم‌مرغ را به مبلغ هزارتومان در بازار خریداری می‌کنند، این در حالی است که پیش از این به طور متغیر نرخ هر عدد تخم‌مرغ کمتر از ۷۰۰تومان به فروش می‌رسید.

مدیران فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران نیز می‌گویند که بیش از ۵ /۱ ماه است که دیگر تخم‌مرغ شانه ۳۰تایی باز با نرخ‌های تنظیم بازاری برای عرضه در این مراکز تحویل داده نمی‌شود و اکنون تنها تخم‌مرغ‌های بسته‌بندی شرکتی را به بازار عرضه می‌کنند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
1
یعنی شرم و تتگ باد بر کسانی که قیمت های اجناس داخل را به دلار تبدیل میکنند که دروغ بگویند مرغ کیلیویی یک دلار یعنی مفت؟؟؟!!!!!
عوامفریبی و شیادی این قبیل افکار اشکار است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
0
1
ایران دلار زده !!!؟؟؟ یا اقتصاد دلار زده !!!؟؟؟ پس کی اقتصاد ما ریالی خواهد شد ؟؟؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار