کد خبر: 1007997
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز :
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز از کشف بیش از پنج تن مواد از ابتدای سال تا کنون خبر داد.

سرهنگ علی عسکری در نشست خبری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان البرزگفت : از ابتدای سال جاری تاکنون پنج تن و ۴۴۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز کشف شده که از این کشفیات دو تن و ۵۰۰ کیلوگرم در حوزه استحفاظی استان و نزدیک به سه تن در عملیات مشترک با استان‌های همجوار بوده است.

به گفته وی ۵۲۰ کیلوگرم هروئین، دو تن و ۵۰۰ کیلوگرم تریاک، ۴۴۰ کیلوگرم حشیش و دیگر مواد مخدر از جمله کشفیات بوده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز با اشاره به دستگیری ۱۳۴ قاچاقچی در سه ماهه نخست امسال، گفت: ۱۱ نفر حمل کننده، ۷۰۰ نفر توزیع کننده و ۶۵۰ نفر عوامل نگهدارنده مواد مخدر نیز دستگیر شده اند.

سرهنگ عسکری در خصوص جمع آوری معتادان متجاهر نیز گفت: با توجه به مصوبه ستاد مقابله با کرونا که به استان‌ها ابلاغ شده به دلیل اجرای پروتکل‌های بهداشتی این مورد در حال حاضر انجام نشود.

دستگیری ۲۶ هزار توزیع کننده مواد در البرز

وی با این توضیح که توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز در سه ماه نخست سال جاری ۸۰ خودرو جابجایی و حمل مواد مخدر توقیف شده است، عنوان کرد: ۱۰ باند منطقه‌ای نیز در بازه زمانی مذکور در استان متلاشی شده و افراد مربوطه تحویل مراجع قضائی شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز تاکید کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون با احتساب عملیات مشترک حدود ۵۰ درصد افزایش در کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز نسبت به مدت مشابه سال قبل حادث شده است.

سرهنگ عسگری گفت: در سال گذشته کل اقدامات پلیس مواد مخدر البرز با احتساب عملیات مشترک با استان‌های همجوار بالغ بر کشف ۱۷ تن و ۹۴۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر بوده است، انهدام ۳۲ باند و توقیف ۳۴۶ دستگاه خودرو حمل مواد مخدر نیز در سال ۹۸ در استان انجام شد.

به گفته وی در سال گذشته ۲۶ هزار و ۶۵۷ نفر توزیع کننده، قاچاقچی، حمل کننده و نگهدارنده مواد مخدر در سطح استان البرز جمع آوری شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز عنوان کرد: در سه ماه ابتدایی امسال نیز طرح‌های ارتقای امنیت، پاکسازی نقاط آلوده، تشدید برخورد با خرده فروشان و غیره اجرا شده، ۶۲۵ نفر متهم دستگیر و یک تن و ۲۷۰ کیلوگرم انواع مخدر کشف شده است.

نظارت جدی بر گلخانه‌های صنعتی البرز

سرهنگ عسگری با اشاره به اینکه نظارت جدی بر گلخانه‌های صنعتی استان صورت می‌گیرد تا از کشت مواد مخدر در آنها جلوگیری شود، گفت: تا کنون موارد جدی در خصوص کشت انبوه مواد مخدر در گلخانه‌های صنعتی استان گزارش نشده ولی قطعاً کسانی هستند که با سو استفاده از شرایط به این کار دست بزنند.

وی افزود: طبق تفاهم نامه منعقد شده با جهاد کشاورزی و محیط زیست البرز هر هفته بازرسی و گشت در گلخانه‌های صنعتی استان انجام می‌شود که از کشت احتمالی مواد مخدر جلوگیری شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز در ارتباط با رتبه کشفیات استان نیز توضیح داد: البرز از لحاظ کمیت کشف مواد مخدر در سال گذشته رتبه ۱۳ کشور، در ارتباط با دستگیری توزیع کنندگان و خرده فروشان در رتبه چهارم و در ارتباط با جمع آوری معتادین متجاهر رتبه دوم کشور را داشته است.

سرهنگ عسگری در خصوص میانگین سن اعتیاد در استان البرز گفت: بر اساس یافته‌های پلیس در بین توزیع کنندگان و قاچاقچیان مواد مخدر و همچنین معتادان متجاهر جمع آوری شده در استان کمتر از ۱۰ درصد افراد زیر ۲۰ سال داشته ایم.

ابلاغ طرح کنترل مجرمین حرفه‌ای

وی در پاسخ به اینکه در کدام شهرستان‌های استان اعتیاد پررنگ‌تر است، بیان کرد: به جز طالقان که شهرستان پاک است درگیری با مقوله اعتیاد در سایر شهرستان‌ها وجود دارد و نمی‌توان گفت در کدام شهرستان بیشتر و یا کمتر است ولی آنچه باعث نگرانی شده افزایش تعداد معتادان در برخی از شهرک‌های اقماری است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز گفت: البرز به خاطر جای دادن چهار زندان بزرگ در دل خود موقعیت ویژه ای دارد که باعث شده خانواده زندانیان در حواشی و شهرک‌های اقماری سکونت کنند که این آسیب‌هایی را در پی داشته است.

سرهنگ عسگری با اشاره به اینکه طرح کنترل مجرمین حرفه‌ای به استان‌ها ابلاغ شده و در حال اجرا است، بیان کرد: در این راستا مجرمین پس از آزادی از حبس به طور پیوسته رصد می‌شوند و اگر مرتکب جرم یا بزه‌ی شوند نسبت به دستگیری مجدد آنها اقدام می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار