کد خبر: 1007707
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۶
مصطفی تاجزاده، بازداشتی و محکوم امنیتی فتنه ۸۸ از عقبگرد وضعیت اقتصادی کشور به سال‌های ۹۰ و ۹۱ و بلکه بدتر از آن گفته است. او که با روزنامه اصلاح‌طلب همدلی گفتگو کرده، گفته: «یکی از علت‌های افزایش نارضایتی عمومی از نظام و ناامیدی از اصلاحات... اشتباهات آقای روحانی در دوره دوم ریاست جمهوری از جمله در چینش همکاران و مدیران ارشد و انتخاب برخی افراد ضعیف یا حاشیه‌دار و قطع ارتباط عملی با هواداران و بدنه اجتماعی حامیان و رهاکردن آنها، عدم پیگیری فعال وعده‌های سیاسی خود به‌گونه‌ای که این برداشت را در قشر‌هایی ایجاد کرده است که وی فقط به رأی آن‌ها نیاز داشت و به همراهی و حمایت آن‌ها نیاز ندارد».

مصطفی تاجزاده، معاون وزیر کشور دولت اصلاحات در ادامه گرچه همه نابسامانی اقتصادی را تقصیر تحریم‌ها می‌اندازد، اما اذعان کرده که «خروج‌ترامپ از برجام و اعمال تحریم‌های نفتی و بانکی علیه ایران، وضعیت اقتصادی کشور را عملاً به شرایط دوسال آخر دولت احمدی‌نژاد برگردانده و به سقوط ارزش پول ملی و افزایش جهشی قیمت بسیاری از کالا‌ها و خدمات، همانند سال‌های ۹۰ و ۹۱ و بلکه بدتر از آن انجامیده است».

این محکوم فتنه ۸۸ در بخش دیگری از این مصاحبه، باز از توهم دولت پنهان سخن گفته است: «تلاش دولت پنهان برای ناامید کردن اکثریت مردم به منظور فتح نهاد‌های انتخابی توسط اقلیت ۱۵درصدی، به ظهور و بروز پدیده‌ای به نام شهروندان عاصی انجامیده که از صندوق‌های رأی و اصلاحات ناامید شده‌اند و هر لحظه ممکن است به خیابان‌ها سرازیر شوند». اصلاح‌طلبان همواره نظام را متهم می‌کردند که همه مشکلات را تقصیر دشمن خارجی می‌اندازد، حالا خود در توجیه ناکارآمدی دولتی که سرکار آوردند، فقط از عوامل خارج از دولت سخن می‌گویند.

حسن روحانی شش سال پیش، تیرماه ۹۳ و در حالی که یک سال از آغاز ریاست جمهوری‌اش می‌گذشت، در سالن اجلاس سران در تهران با قسم جلاله تأکید کرد که «والله بالله تالله سال‌های ۸۴ تا ۹۲ گذشت و دیگر تکرار نمی‌شود.» از شعار‌های اصلی او در انتخابات ۹۶ هم عبارت «به عقب برنمی‌گردیم» بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار