کد خبر: 1007560
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۲
۴۰ نفر از اعضای حزب اتحاد ملت در روز‌های اخیر استعفا دادند. از این ۴۰ نفر، ۳۲ نفرشان از استان همدان هستند که به شکل دسته‌جمعی و با انتشار بیانیه مشترک استعفا داده‌اند. پیش از این هم برخی اعضا و شخصیت‌های حزب اصلاح طلب اتحاد ملت در بیانیه‌ها یا اظهارات خود در فضای رسانه‌ای و مجازی از عضویت در این حزب کناره گرفته بودند. برخی گمانه زنی‌ها می‌گوید که این استعفا‌ها دامنه‌دار خواهد بود. اتحاد ملت حزب اصلاح طلبان تندرو محسوب می‌شود که با انحلال حزب مشارکت دور هم جمع شدند. برخی چهره‌های اصلاح‌طلب واکنش‌هایی به این اتفاق داشته‌اند. آذر منصوری فضای ناامیدی پس از انتخابات مجلس را دلیل این استعفا‌ها دانسته و در عین حال از علنی شدن این استعفا‌ها انتقاد می‌کند: «این استعفا‌ها مباحث داخلی و تشکیلاتی بوده و مطرح شدن آن به این شکل در سطح رسانه‌ها، قاعدتاً در چارچوب اساسنامه و مراتبی که در آن تعریف شده، نیست.»

حسین نورانی‌نژاد، سخنگوی حزب اتحادملت هم به خبرگزاری برنا گفته که «شرایط سختی به لحاظ سیاسی حاکم است؛ یعنی نیرو‌هایی که به خصوص در حوزه اصلاح‌طلبی و تغییر وضع موجود، تلاش می‌کنند به میزانی که تلاش می‌کنند، دستاورد ندارند. ازاین‌رو، ممکن است در این شرایط هم خستگی بر آن‌ها غالب شود و هم گلایه‌هایی از همراهان خود پیدا کنند.»

حمیدرضا جلایی‌پور، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت هم تلاش کرده منتقدان اصلاحات را دلیل استعفا عنوان کند، اما توجه نکرده که کم آوردن مقابل معترض و منتقد، نامش سیاست‌ورزی نیست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار