کد خبر: 1007559
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۷
سعید شریعتی، فعال سیاسی اصلاح طلب در گفتگو با روزنامه آرمان گفته که «اصلاح طلبان سالیانی طولانی است که در ارکان قدرت حضور ندارند و اگر اشخاصی از این جریان در ارکان قدرت خدمت می‌کنند صرفاً کارمند دولت‌ها هستند.» او دلیل این نظر خود را عدم پیاده‌سازی سیاست‌های اصلاح طلبی توسط این افراد اصلاح طلب می‌داند: «اصلاح‌طلبی به معنای واقعی خود زمانی معنا دارد که برنامه‌های آن اجرا شود و جریان اصلاح‌طلب با فردگرایی تفاوت دارد. اگر شخصی در هر مقامی اصلاح‌طلب است، اما نمی‌تواند برنامه‌ها و سیاست‌های این جریان را اجرا کند نمی‌توان گفت دولت یا نهادی اصلاح‌طلب است. برنامه عمل اصلاح‌طلبانه که مجری اصلاح‌طلب هم داشته باشد باید اداره حکومت را رقم بزند، نه اینکه صرفاً از اصلاح‌طلبان برای اداره برخی صندلی‌ها استفاده شود. هرگاه اصلاح‌طلبان در پیشگاه رأی مردم با برنامه اصلاح‌طلبی انتخاب شدند و در جهت پی‌ریزی این برنامه‌ها در اداره حکومت تلاش کردند می‌توانیم بگوییم قدرت در دست اصلاح‌طلبان است، اما طی سالیان اخیر هیچ‌گاه چنین شرایطی در کشور وجود نداشته است.»

او بودن در ارکان قدرت را با توانایی پیاده‌سازی سیاست‌های مدنظر خود اشتباه گرفته است. اصلاح طلبان در سال‌های اخیر دولت و مجلس و شورا‌ها را در دست داشتند، اگر به هر دلیلی نتوانستند سیاست‌های مدنظر خود را پیاده کنند، دلیلی بر عدم حضور در ارکان قدرت نیست.

از طرفی، آیا واقعاً اصلاح طلبان نتوانستند سیاست‌های مدنظر خود را پیاده کنند؟ برجام و آنچه ظریف و دولت روحانی در عرصه سیاست خارجی پیاده کردند، آیا سیاست خارجی مدنظر اصلاح طلبان نبود؟ یا مثلاً در بازار مسکن که مسکن مهر مزخرف خوانده شد و امروز هم با مالیات بر خانه‌های خالی مخالفت می‌کنند، آیا همین سیاست‌های مخالف پیاده نشده و آشفتگی و افسارگسیختگی قیمت امروز مسکن حاصل پیاده سازی سیاست‌های عباس آخوندی نیست که از اعضای اصلی ستاد میرحسین موسوی در سال ۸۸ بود؟

تعداد زیادی از مدیران ارشد دولت روحانی، در دولت اصلاحات نیز جزو مدیران ارشد بوده‌اند. این افراد در دولت هاشمی و در دوره نخست وزیری میرحسین موسوی نیز جزو مقامات ارشد دولت بوده‌اند و در واقع و با نگاه کلان‌تر، در ۴۲ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، طیف اصلاحات بیش از ۳۰ سال در مناصب ارشد اجرایی و قانونگذاری حضور داشته است. اما نمی‌خواهد مسئولیت این همه سال را بپذیرد و آسمان و ریسمان به هم می‌بافد تا بگوید ما نبودیم و اگر بودیم، ایران متحول می‌شد!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار