کد خبر: 1007361
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
فرانسه جریمه ۵۰ میلیون یورویی گوگل به دلیل عدم شفافیت درباره جمع آوری اطلاعات کاربران را تایید کرد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: عالی‌ترین دادگاه اداری در فرانسه جریمه ۵۰ میلیون یورویی گوگل به دلیل عدم شفافیت این شرکت در خصوص گزینه‌های حفاظت از اطلاعات کاربران را تأیید کرد.

گوگل نخستین شرکت فناوری آمریکایی بود که در ژانویه ۲۰۱۹ میلادی به دلیل رعایت نکردن قوانین حفاظت از اطلاعات کاربران اتحادیه اروپا به جریمه‌ای ۵۰ میلیون یورویی در فرانسه محکوم شد.

این شرکت نسبت به این جریمه که از سوی سازمان نظارت بر حریم شخصی فرانسه صادر شده بود به شورای ایالتی این کشور که داور نهایی در چنین مواردی است، اعتراض کرد.

شورای مذکور نیز روز گذشته اعلام کرد کمیسیون ملی حفاظت از اطلاعات می‌تواند گوگل را تحریم کند و جریمه نیز با توجه به خطیر بودن این موضوع، نامتناسب نیست. در مقابل گوگل نیز اعلام کرد ایجاد تغییرات را بررسی می‌کند.

در این خصوص سازمان نظارت بر حریم شخصی فرانسه اعلام کرد گوگل به طور شفاف به کاربران توضیح نداده در صورت رضایت چه اطلاعاتی را برای تبلیغات هدفمند جمع آوری می‌کند.

همچنین مراحل زیادی برای اطلاع رسانی به کاربران درباره مورد استفاده اطلاعاتشان در نظر گرفته شده است. از سوی دیگر این اطلاع رسانی درباره دلیل فراوری اطلاعات بسیار کلی و مبهم بوده است.

قانون کلی حفاظت از اطلاعات خصوصی اتحادیه اروپا یا GDPR از می ۲۰۱۸ میلادی اجرایی شده است. هدف این قانون شفاف سازی حقوق افراد درخصوص اطلاعاتی است که شرکت‌ها جمع آوری می‌کنند. همچنین طبق این قانون شرکت‌های فناوری باید با بیانی ساده به کاربران توضیح دهند از اطلاعات چه استفاده می‌کنند.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار