کد خبر: 1007206
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان :
کوروش محمدی گفت: تا مادامی که نگرش به آسیب های اجتماعی از جمله کار کودک تغییر نکند، این معضل حل نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اهمیت تشکیل کارگروه مقابله با کار کودکان در سال گذشته اظهار داشت: روش مشارکتی به عنوان رویکردی موفق تمام ارکان و اجزا را در کنار همدیگر  قرار می دهد تا با پیگیری برنامه های پیشگیرانه آسیب های اجتماعی را بررسی کند. 

وی چاره حل آسیب های اجتماعی را در روش مشارکتی جستجو کرد و افزود: تفکر مشارکتی پیشگیری را در اولویت قرار می دهد و می تواند در مقابله با کار کودکان موثر واقع شود.

این عضو شورای شهر با اشاره به اینکه کودکان کار به عنوان آسیب اجتماعی دراز مدت تلقی می شوند، گفت: این کودکان پس از طی کردن دوران کودکی در بزرگسالی زمینه بروز رفتارهای بزهکارانه و نابهنجار را در جامعه  تقویت خواهند کرد.

محمدی با تاکید بر اینکه اقدامات پیشگیرانه می تواند در کنترل آسیب های اجتماعی نظیر کارکودکان نقش مهمی ایفا کند، تصریح کرد: این نگاه پیشگیرانه با آگاهی بخشی در سطح جامعه و در ابعاد گوناگون باید در جامعه تسری یابد که با تغییر نگرش به مسائل و آسیب های اجتماعی ایجاد می شود.

وی افزود: کارگروه مقابله با کودکان کار با تغییر نگرش از حمایت کودک کار به پیشگیری از کار کودک ایجاد شد تا اهدافی شامل تهیه و تدوین منشور اجتماعی حقوق کودکان کار و توجه به سایر اقشار جامعه به ویژه کودکان و والدین و داشتن برنامه های آموزشی برای آنها باهدف کاهش و به صفر رسیدن جمعیت کودکان کار و ایجاد هماهنگی و هم افزایی میان سمن های فعال در موضوع کار کودکان و مطالبه گری ساختارمند از نهادهای متولی حاکمیتی دخیل در امر کودکان را دنبال کند.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: قانون منع کار کودکان به تنهایی نمی تواند در حل آسیب اجتماعی کار کودکان موثر باشد و نیاز است با مشارکت و آگاهی بخشی جامعه را نسبت به مقابله با کارکودکان حساس کرد.

وی افزود: امروز شاهد این هستیم که برای نخستین بار اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با همکاری سمن ها نسبت به ثبت نام تحصیلی دانش آموزان اقدام کرده که این یکی از نتایج کارگروه مقابله با کار کودکان است.

محمدی با بیان اینکه یکی از سیاست های مهم کارگروه مقابله با کار کودکان در سال جاری هم افزایی و تغییر نگرش تمام سازمانهای ذی ربط و افزایش تصمیم گیری توسط سمن های فعال در حوزه کار کودکان است، اظهار داشت: با نگاه سطحی و گذرا نمی توان آسیب های اجتماعی را حل کرد و تغییر نگرش در جامعه می تواند در تصمیم گیری مدیران نقش داشته باشد.

وی کارگروه مقابله با کار کودکان را در تصمیم گیری های سطح کلان موثر دانست و گفت: با تهیه و تدوین منشور اجتماعی حقوق کودکان کار و ارائه آن به قوه قانون گذاری به دنبال توسعه قوانین در این بخش در سطح کشور خواهیم بود. 

محمدی خاطرنشان کرد: با همکاری کارفرمایان، دانشگاهیان و خانواده ها در ماه های آینده به دنبال جاری شدن گفتمان خانواده در سطح کلانشهر اصفهان اقدامات مقابله با کار کودکان انجام خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر