کد خبر: 1007189
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
معاون استاندار خراسان رضوی مطرح کرد:
معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه بعد از کرونا زائر خارجی در مشهد نداشته‌ایم، از نهایی شدن پروتکل‌های بهداشتی در تیرماه برای میزبانی از این زائران خبر داد.

محمدصادق براتی  با اشاره به فعال بودن واحدهای اقامتی برای پذیرش زائران در مشهد، گفت: با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا، تمام مراکز اقامتی فعال هستند؛ البته همه مجوز بازگشایی دارند ولی خیلی تمایلی به بازگشایی ندارند و در حال حاضر حدود ۶۰۰ واحد بازگشایی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در همین تعداد واحد نیز زائر و مسافر خیلی کم است و با سنوات گذشته قابل مقایسه نیست، اظهار کرد: اگر شرایط با همین وضعیت قرمز ادامه یابد، احتمال دارد که ستاد استانی کرونا محدودیت‌هایی را ایجاد کند.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به خسارات و آسیب‌های ناشی از کرونا در حوزه گردشگری مشهد، ابراز امیدواری کرد که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم، محدودیت‌ها برنگردد.

وی با بیان اینکه از ابتدای اسفند و شیوع کرونا تاکنون زائر خارجی در مشهد نداشته‌ایم، افزود: در سال جدید نیز میزبان زائران خارجی در مشهد نبوده‌ایم؛ بعد از شیوع کرونا، تعدادی زائر در مشهد حضور داشتند که برخی از آن‌ها به مرور به کشورشان بازگشته‌اند.

براتی به آماده شدن پروتکل‌های بهداشتی توسط وزارت بهداشت، وزارت امور خارجی، کارگروه زائران غیر ایرانی استان، گردشگری و… اشاره کرد و گفت: این پروتکل‌ها در دهه اول تیرماه نهایی شده و اگر شرایط برای پذیرش زائر مهیا باشد و نگرانی از شیوع کرونا نباشد، اجرا خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار