کد خبر: 1007182
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸
اسدالله بادامچیان:
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: دولت باید مشکل مسکن و اجاره را چاره اساسی کند و پاسخی منطقی برای مردم داشته باشد. از سال ۹۲ تاکنون قیمت مسکن ۵/۴ برابر شده است.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در مراسم سالگرد شهدای مؤتلفه در مدرسه شهدای مؤتلفه اسلامی با اشاره به سرنگونی مجسمه‌های کریستف کلمپ و جرج واشنگتن و دیگر نماد‌های نظم آمریکایی اظهار داشت: ترامپ و پنتاگون نمی‌توانند جلوی فروپاشی نظام آمریکا را بگیرند.

وی افزود: پنتاگون قدرت خود را در بیرون از مرز‌ها و درون مرز‌های آمریکا از دست داده است. احتمالا ترامپ نقطه آغاز فروپاشی آمریکاست. بدیهی است نخبگان و استراتژیست‌های علم سیاست در آمریکا اگر حرفی برای گفتن نداشته باشند، ضربات باتوم و شلیک گلوله به مردم بی دفاع، حلال مشکلات آنان نیست.

بادامچیان گفت: آمریکا دچار ویروس مزمن نژادپرستی است لذا حقوق بشر و آزادی‌های انسانی و دموکراسی همواره در این کشور مورد تحدید و تهدید بوده است. نژادپرستی، چون موریانه به جان ارکان نظام و نظم آمریکایی افتاده و از درون، همه چیز را ویران کرده و پوسانده است. هیچ چیز نمی‌تواند مردم خشمگین را در کف خیابان‌های ۵۰ ایالت آمریکا ساکت کند. متفکران غرب باید فکری برای چالش فروپاشی کنند.

وی تأکید کرد: تشدید خشونت‌ها حتی صدای سازمان ملل و دیگر مردم جهان در پنج قاره را درآورده است. یک منطق حکمرانی از قدیم وجود داشته و آن اینکه به «سرنیزه می‌توان تکیه کرد. اما روی آن نمی‌توان نشست». نفس حکام کاخ سفید این روز‌ها به شماره افتاده است. آن‌ها به بحران ناشی از ویروس کرونا غلبه نکردند و نتوانستند بحران اقتصادی را با ۴۰ میلیون بیکار و اثرات ناشی از کرونا جمع کنند. حالا در بحران عدم مشروعیت سیاسی در حوزه اجتماعی گرفتار آمده اند. آمریکایی‌ها راهی ندارند جز اینکه تحولی گسترده با تجدیدنظر در استراتژی سلطه و احترام به حقوق دیگر کشور‌ها و ملت‌ها بجویند.

بادامچیان با در ادامه افزود: طغیان دولت آمریکا علیه سازمان‌های بین المللی و حتی دیوان کیفری بین المللی نشانه آن است که آمریکا احساس می‌کند جهان و سازمان‌های بین المللی نیز علیه آمریکا شده اند و به جای چاره جویی در پی آن است که با قلدری با جهانیان روبرو شود.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در ادامه با اشاره به بحران مسکن در کشور گفت: دولت وظیفه دارد پیشگیری کند که برای مردم مشکلات در زمینه‌های سبد خانواده از جمله مسکن، پیش نیاید، ولی مسکن به جایی رسیده که پرونده گرانی مسکن روی میز دولت است. دولت باید مشکل مسکن و اجاره را چاره اساسی کند و پاسخی منطقی برای مردم داشته باشد. از سال ۹۲ تاکنون قیمت مسکن ۵/۴ برابر شده است.

وی افزود: گاهی در اخبار می‌شنویم رییس جمهور تلفنی با فلان وزیر یا فلان مسئول رهنمود‌هایی ارائه می‌دهد. به نظر می‌رسد مدیریت نشسته پشت میز جواب نمی‌دهد. به بهانه کرونا نمی‌توان مدیریت نشسته را به عنوان یک راهکار در مشکلات به کار بست. باید دولت بررسی کند چه برنامه‌ای مشکل مسکن را حل می‌کند. آنگاه از مردم یاری بخواهد تا این مسئله به راه حلی برسد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه اظهارات خود به تحول در دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: دستگیری و محاکمه طبری و باند رشوه بگیران، یک نقطه عطف در دستگاه قضایی است. دستگاه قضایی مبارزه با فساد را از درون خود آغاز کرده است. همین رویکرد در قوای دیگر باید در همه سطوح راستی آزمایی شود تا دچار پدیده‌ای مثل طبری نشویم.

بادامچیان درمورد واکنش تند وزارت خارجه به شرارت آمریکا و عربستان در خصوص بازگشت همه تحریم‌ها به بهانه قطعنامه ۲۲۳۱ اظهار داشت: آمریکا با سازمان ملل قلدرانه عمل می‌کند. ترامپ می‌گوید از برجام خارج شدم، اما از قطعنامه ۲۲۳۱ خارج نشدم. واکنش روسیه و چین نسبت به این موضع، قابل تقدیر است.

وی گفت: آمریکا با خروج از برجام به هیچ مفادی از آن و قطعنامه ۲۲۳۱ نمی‌تواند استناد کند. هشدار روسیه به آمریکا در مورد تفسیر به رأی برجام را باید جدی گرفت. ایران باید پاسخی مقتدرانه به آمریکا بدهد و آن‌ها را از عواقب چنین مواضعی آگاه کند.

بادامچیان در ادامه با اشاره به سالگرد شهدای ۲۶ خرداد حزب مؤتلفه اسلامی گفت: مجازات منصور نخست وزیر شاه خائن برای آن بود که رژیم جبار پهلوی بداند هزینه اهانت به مرجعیت و مخالفت با دین و رودررویی با ولایت چیست؟

وی افزود: درس ۲۶ خرداد، دفاع از ولایت و رهبری جامعه اسلامی است. شهدای ۲۶ خرداد در بیدادگاه‌های شاه برای اولین بار تشکیل حکومت اسلامی را برای نجات ملت از دیکتاتوری مطرح کردند؛ لذا پیام شهدای حزب این بود که در راه اعتلای اسلام و نظام اسلامی در مسیر دولت سازی و جامعه سازی باید از جان مایه گذاشت. آن‌ها در برابر زورگویی آمریکا و طاغوت، در برابر کاپیتولاسیون خائنانه‌ای که می‌رفت شرف و ناموس و استقلال ایران را پایمال کند، به تبعیت از امام خمینی ایستادند که فرمود: «والله گناه کبیره کرده است هرکس فریاد نزند». بخارایی ۱۹ ساله آغازگر جهاد مسلحانه در جوانان بود که گفت: «من اولین گلوله را به سینه دشمن رها کردم. یعنی هان‌ای جوانان مسلمان به پیش».

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار