کد خبر: 1007139
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
عدالت در همه حوزه‌ها مطالبه اصلی مردم است
عضو هیات علمی دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه عدالت خواسته تمام آحاد مردم ایران است و جا دارد تمام جریان‌ها و گروه‌های سیاسی از اقدام‌های عدالت‌طلبانه قوه قضائیه حمایت و دفاع کنند، گفت: انتظار می‌رود عملکرد گروه‌های سیاسی عدالت را مقابل سیاست ذبح نکنند.

میکائیل جمال‌پور  اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران براساس آرمان‌های مردم ایران شکل گرفت که از جمله آنها وجود عدالت در همه عرصه‌هاست.

وی افزود: در ۴۰ سال گذشته با هدایت‌های حضرت امام راحل و جانشین خلف شایسته ایشان مقام معظم رهبری عدالت یکی از اهداف مهم جمهوری اسلامی بوده است.

جمال‌پور با بیان اینکه در میان توصیه‌های هفت‌گانه کلیدی رهبری به جوانان در بیانیه گام دوم، چهارمین محور اختصاص به «عدالت و مبارزه با فساد» دارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران در این راه گام‌های بلندی برداشته است.

وی گفت: براساس بیانیه دوم انقلاب که امام خامنه‌ای در بیانیه دوم انقلاب متذکر شدند گام اول همرا با فراز و فرودهای بوده است و یکی از جاهای که جمهوری اسلامی به اهداف خودش نایل شده حوزه عدالت در حوزهای اقتصادی نیروی انسانی و آموزشی و سایر حوزه‌هاست.

وی گفت: مردم ایران همواره با حمایت و دفاع جامع خودشان از انقلاب انتظار به حق از نظرام دارند که عدالت را در جامعه محقق سازند و عدالت باید از نهادها و سازمان های مربوط به نظام آغاز شد و دادگاه طبری نشانه واضح اراده مبارک نظام در مبارزه با مفاسد  است و عامل اساسی در تحقق عدالتی که مردم شدیدا به دنبال آن هستند.

عضو هیات علمی دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی  با بیان اینکه، مبارزه با فساد باید در اولویت نظام اسلامی باشد، گفت: اقدامات انقلابی آیت‌الله رئیسی برای مقابله با مفاسد اقتصادی قابل‌تقدیر است چراکه مبارزه با فساد و اجرای عدالت موجب امیدواری بیشتر مردم به آینده انقلاب اسلامی می‌شود.

وی با بیان اینکه، برخی که منافع‌شان در فساد است و عدالت را مانعی برای مفاسد خود می‌دانند، عملکرد دستگاه قضایی را تخریب می‌کنند، گفت: برخورد با دانه‌درشت‌ها و مفسدان اقتصادی که با سرعت و شجاعت قابل‌توجه دستگاه قضایی آغاز شده است باید مورد حمایت همه دستگاه‌ها و نهاد‌های دلسوز قرار بگیرد، اما برخی بدون توجه به رضایت مردم از رویه دستگاه قضایی، سعی دارند قوه قضائیه را تخریب کنند.

جمال‌پور تصریح کرد: با توجه به اینکه عدالت خواسته تمام آحاد مردم ایران  است، جا دارد تمام جریان‌ها و تمام گروه‌های سیاسی از اقدام‌های عدالت‌طلبانه قوه قضائیه حمایت و دفاع کنند و باید توجه کنیم برخوردهای سیاسی و باندی با دادگاه طبری و آدرس‌های غلط دادن و تحلیل‌های منفعت‌طلبانه جناحی می‌تواند جامعه را از اصل ماجرا گمراه کند، هزینه مبارزه با فساد را بالا ببرد و راه را برای مفسدان هموار کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی اظهار امیداری کرد که عملکرد گروه‌های سیاسی، عدالت را مقابل سیاست ذبح نکند.

وی تصریح کرد: آیت‌الله رئیسی در یک سال گذشته در دستگاه قضا، عمکلرد موفقی داشته و به وعده خود در مبارزه با فساد به ویژه فساد در درون قوه قضائیه عمل کرده است؛ به طوریکه امروز شاهد برگزاری طبری هستیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر