کد خبر: 1007070
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی اظهارکرد:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: به منظور افزایش بهره‌وری در استفاده از نهاده‌های دامی و مدیریت قیمت آن در بازار، شیوه جدیدی با عنوان تولید کنسانتره نهاده دامی در این استان اتخاذ شده است.

 علی رسولیان  در نشست کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی افزود: این طرح که از سوی سازمان جهاد کشاورزی تدوین شده، کمبود نهاده برای تولیدکنندگان را کاهش داده و به عرضه مطلوب آن و حذف دلال‌ها از این بازار کمک می‌کند.

وی اظهارکرد: طرح تولید کنسانتره نهاده دامی پس از تایید ستاد تدبیر خراسان رضوی به اجرا گذاشته خواهد شد. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این نشست با اشاره به وجود ۷۴ کارخانه تولید خوراک دام در این استان گفت: بخش عمده‌ای از این کارخانه‌ها به دلیل کمبود نهاده در حال تعطیلی بودند.

محمدرضا اورانی افزود: به منظور افزایش نظارت بر روند توزیع نهاده دامی و بهره‌وری در استفاده از آن، طرح تولید کنسانتره نهاده در قالب انعقاد قرارداد بین تشکل‌ها و کارخانه‌های خوراک دام تدوین و به صورت آزمایشی اجرا شد.

وی ادامه داد: در این طرح قراردادی بین تشکل و کارخانه مربوطه با هماهنگی کمیته کنترل کمی و کیفی خوراک دام در هر شهرستان منعقد می‌شود، اتحادیه‌های مباشر نهاده را برای کارخانه خریداری می‌کنند و آن را از طریق سامانه بازارگاه نهاده‌های کشاورزی در اختیار آنان قرار می‌دهند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: کارخانه با فرمولی که شامل اختلاط چهار نهاده سبوس، جو، سویا و ذرت و تولید کنسانتره از آن است و از سوی سازمان جهاد کشاورزی در اختیارش گذاشته می‌شود، کنسانتره‌ای از نهاده‌های دامی تولید کرده و به عنوان خوراک دام عرضه می‌کند.

وی افزود: تاکنون فقط سبوس به کارخانه‌های خوراک دام تحویل می‌شد و آن کارخانه قادر به تولید کنسانتره نبود، اما اکنون هر چهار نهاده لازم برای تولید کنسانتره در اختیار کارخانه گذاشته می‌شود.

اورانی ادامه داد: قیمت هر نهاده مشخص و نرخ نهایی کنسانتره به تصویب کمیته کنترل کیفی و کمی نهاده هر شهرستان می‌رسد و در نهایت کنسانتره با قیمت مصوب از کارخانه تحویل دامدار می‌گردد

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار