کد خبر: 1007060
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی درگز :
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی درگز گفت: دوره آموزش گلیم بافی و گیوه بافی در شهرنوخندان این شهرستان به پایان رسید.

محمد مددی افزود: 20 نفر از بانوان شهر نوخندان و روستاهای همجوار پس از طی دوره ی آموزشی 150 ساعته تحت نظر مربی بومی تکتم حجی زاده موفق به اخذ گواهی مهارت شدند.

وی گفت: این دوره آموزشی در دو رشته گلیم بافی و گیوه بافی از اواخر سال گذشته شروع شد و مدت زمانی به دلیل شیوع ویروس کرونا آموزش متوقف شد و پس از اینکه شهرستان به لحاظ بیماری کرونا در وضعیت سفید قرار گرفت، آموزش‌ها مجدد با رعایت پروتکل های بهداشتی از سر گرفته شد و اکنون این دوره به پایان رسیده است.

مددی اظهار کرد: برای هنرجویان گواهی مهارت معتبر از سوی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان صادر شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی درگز تصریح کرد: با توجه به پتانسیل‌های موجود در شهرستان درگز در زمینه گردشگری و همچنین افزایش ورود گردشگران از اقصی نقاط  کشور به این شهرستان در سال‌های اخیر زمینه ایجاد اشتغال و درآمد زایی مقرون به صرفه و خوبی را برای این هنرمندان فراهم کرده باشیم و در سالی که مزین به جهش تولید است با ایجاد و راه اندازی چنین مشاغلی درآمد خوبی عاید افراد علاقه مند و مشغول به این حرف خواهد شد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار