کد خبر: 1007050
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان اینکه ظرفیت تولید ماسک ۳ لایه در استان ۷۰۰ هزار عدد و ماسک ان۹۵ پنجاه هزار عدد در روز است، گفت: به علت کاهش تقاضا اکنون روزانه ۳۵۰ هزار ماسک تولید می‌شود.

حبیب امین زاده  در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون ۱۵ میلیون انواع ماسک در آذربایجان شرقی تولید شده که در این راستا متخصصان داخلی توانستند دستگاه تولید ماسک را با مهندسی معکوس در استان تولید کنند و تاکنون ۳۴ دستگاه یاد شده به چند استان نیز ارسال کنند. 

وی گفت: روزانه ۲۵هزار ماسک توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و بسیج اصناف استان به طور رایگان بین اصناف و افراد نیازمند توزیع می شود و تولیدات استان به حدی رسیده که امکان صادرات نیز فراهم شده است. 

امین زاده با بیان اینکه قیمت تمام شده عمده فروشی ماسک تولیدی ۸۰۰ تومان است، ادامه داد: پیش از کرونا تنها یک واحد تولید ماسک و یک واحد تولید الکل در آذربایجان شرقی وجود داشت اما اکنون با سه موافقت اصولی برای تولید الکل، روزانه پنج هزار لیتر ظرفیت ایجاد شده است.

وی با اشاره به لزوم نظارت های لازم در تولید ماسک استاندارد، گفت: تاکنون ۱۲ واحد تولیدی غیراستاندارد برای تولید ماسک در آذربایجان شرقی متوقف شده است. 

امین زاده همچنین با اشاره به اینکه یک واحد تولیدی دستکش لاتکس در آذربایجان شرقی وجود دارد، ادامه داد: تولیدات این واحد نیز در اختیار معاونت غذا و دارو قرار می گیرد. 

وی همچنین با اشاره به اینکه در کمترین زمان بعد از شیوع بیماری کرونا ۹۰ درصد واحدهای تولیدی بازگشایی شد، گفت: به لحاظ صادرات نیز در چند روز آینده مرز زمینی با ترکیه باز می شود البته صادرات ریلی با این کشور ادامه داشت. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر