کد خبر: 1007044
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به روند رو به رشد آمار مبتلایان به کرونا در استان، گفت: دستگاه‌های مسوول باید مانع شکل‌گیری این تجمعات تا بهبود وضعیت فعلی شوند.

جواد رحمتی در جلسه کمیته بهداشت محیط ستاد استانی مقابله با کرونا، افزود: بیماری کرونا تمام نشده است و باید تمامی اقشار جامعه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌های اجتماعی، مانع شیوع گسترده این بیماری در استان شوند.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده تمام مردم از ماسک در فضاهای عمومی، اظهار داشت: با وجود وضعیت هشدار در برخی از شهرستان‌های استان و تبریز، تعداد بسیار اندکی از مردم در فضاهای عمومی از ماسک استفاده می‌کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با گلایه از بی توجهی مردم و برخی دستگاه‌ها نسبت به برگزاری آزادانه و بدون محدودیت مراسم‌هایی مانند عزاداری و عروسی، گفت: با وجود مشارکت بسیاری از مردم در طرح‌های مقابله با کرونا، بسیاری دیگر از مردم نسبت به خطر شیوع این بیماری در تجمعات بی توجهی می کنند.

رحمتی، با بیان اینکه عادی سازی شرایط، تبعات جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت ادامه داد: بسیاری از برنامه های صدا و سیما نیز حاکی از عادی شدن شرایط است و امید است رسانه ملی در سیاست ها و برنامه های تولیدی خود نسبت به حساسیت هرچه بیشتر مردم در مورد کرونا، تجدید نظر کند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس اعلام رییس جمهوری در صورت بحرانی‌تر شدن شرایط فعلی، بازگشت محدودیت‌های اجتماعی و اقتصادی ماه های اخیر در کشور دور از انتظار نیست، یادآوری کرد: بی اطلاعی مردم نسبت به آخرین وضعیت بیماری در استان، از عوامل مهم کاهش حساسیت نسبت به بیماری کرونا است بنابراین آمار و حقایق بیماری کرونا در استان باید به بهترین شکل ممکن اطلاع رسانی شود.

رئیس کمیته بهداشت محیط ستاد استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا در این جلسه خواستار افزایش نظارت‌ها بر روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی شد و گفت: در این راستا باید از ظرفیت بسیج استفاده کرد و از ورود افراد فاقد ماسک به ناوگان حمل و نقل عمومی جلوگیری شود.

رحمتی، ادامه داد: بازنگری در بسیاری از رفتارهای عادی مردم متناسب با شرایط کرونا از جمله پرهیز از روبوسی و دست دادن، سرعت انتشار ویروس را کاهش می‌دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر