کد خبر: 1007042
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به برنامه افزایش ۲۰ درصدی تولید شیلات استان در سال جاری گفت: برای این منظور مقرر شده ۳۰ میلیون مترمکعب آب از رودخانه‌های استان برداشت شود.

قاسم جعفروند  در آیین افتتاح یک واحد تولیدی ماهیان سردآبی به ظر فیت ۲۰ تن در سال در هشترود افزود: هم اکنون ۶ هزار و ۶۹۰ تن ماهی در آذربایجان شرقی تولید می شود.

وی اظهار کرد: با احداث ۳۰ واحد پرورش ماهی دیگر که در حال احداث در استان است ۶۰۰ تن به ظرفیت پرورش ماهی آذربایجان شرقی در سال اضافه خواهد شد.

مدیر شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی اضافه کرد: «کلقان چایی» و «قرانقو» و بخشی از «آی دوغموش» از رودخانه های پرآب حوزه هشترود هستند که می توان در کنار آنها با زدن چاه های آب سطحی استخر احداث پرورش  ماهی زد.

وی ادامه داد: آذربایجان شرقی با قرار گرفتن در سه حوزه آبریز ارس، قزل‌اوزن و دریاچه ارومیه و با ۲۰ هزار حلقه چاه، ۶۶ دهنه رودخانه فعال، بیش از ۱۲۰ سد و ۲۵۰۰ رشته چشمه و قنات از ظرفیت بالایی در توسعه آبزی‌پروری برخوردار است.

مدیر جهاد کشاورزی هشترود نیز در آیین افتتاح واحد تولیدی ماهی سردآبی ۲۰ تنی در این شهرستان گفت: این طرح هشتمین واحد پرورش ماهی در منطقه است.

مجید احمدی افزود: برای اجرای  این طرح ۹۵۰ میلیون تومان هزینه صرف شده که ۴۴۸ میلیون تومان آن از محل اعتبارات توسعه پایدار روستایی و مابقی نیز آورده سرمایه گذاربخش خصوصی است.

وی اظهار کرد: با افتتاح این طرح ۴ نفر به صورت مستقیم شاغل شدند. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر