کد خبر: 1007035
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۳
بنابر نظرسنجی گالوپ، ۵۷ درصد از امریکایی‌ها از عملکرد رئیس‌جمهور کشورشان رضایت ندارند و ترامپ که به ویژه در روز‌های اخیر سلامتی جسمی‌اش هم زیر سؤال رفته است، برای تصاحب مجدد سمت ریاست‌جمهوری امریکا مسیر متزلزلی پیش رو دارد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: پنج ماه مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا، دونالد ترامپ امیدوار است از این مدت، برای تغییر شاخص‌های منفی که این روز‌ها یکی پس از دیگری خود را نشان می‌دهد، استفاده کند. شبکه امریکایی سی. ان. ان در گزارشی به میزان رضایت از رئیس‌جمهور امریکا در ماه کنونی و مقایسه آن با ۱۳ رئیس‌جمهور پیشین این کشور که برای دور دوم وارد رقابت‌های انتخاباتی شدند، شانس انتخاب دوباره ترامپ را بسیار پایین و درحد ۲۰ درصد دانست. میانگین نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد درصد رضایت از ترامپ در بین افراد بزرگسال و رأی‌دهندگان به طور خاص کمتر از ۴۰ درصد است.

با توجه به نظرسنجی گالوپ که میزان رضایت مردم از عملکرد رئیس‌جمهور را فقط ۳۹ درصد ارزیابی کرده است و دیگر برآوردها، به نظر می‌رسد میزان رضایت از رئیس‌جمهور امریکا در انتخابات کمتر از ۵۰ درصد باشد و میزان رضایت خالص از وی یعنی میزان رضایت و نارضایتی در زمان انتخابات منفی شود. میزان رضایت با شانس انتخاباتی رابطه مستقیمی دارد. از این رو این موضوع می‌تواند برای ترامپ مشکل‌ساز شود، به این ترتیب که رضایت از ترامپ نهایتاً می‌تواند به حدود ۴۵ درصد برسد. نکته موجود در این بین این است که رضایت از وی در انتخابات سال ۲۰۱۸ که کنترل مجلس نمایندگان را از دست داد هم در همین حد بود.

میزان رضایت خالص هم روند مشابهی دارد. میانگین افزایش این رتبه برای روسای‌جمهور پیشین ۶ درصد افزایش را تا روز انتخابات نشان داد. با توجه به این که این میزان برای ترامپ در حال حاضر منفی است، افزایش حدود ۶ درصدی، او را در روز انتخابات در رتبه ۷ تا ۱۰ قرار می‌دهد که باز هم نشان‌دهنده نتایجی است که در انتخابات میان‌دوره‌ای سال ۲۰۱۸ اتفاق افتاد. از بین ۱۳ نفر از رؤسای جمهور امریکا که مورد بررسی قرار گرفتند، تنها در دو مورد میزان رضایت خالص از آن‌ها در پنج ماه مانده تا انتخابات دچار تغییر زیادی شد و توانستند بیش از ۱۰ درصد آن را تغییر بدهند. ترامپ هم به چنین نتیجه‌ای نیاز دارد تا این شاخص را مثبت کند. بنابر آخرین نظرسنجی «سی‌ان‌ان/اس‌اس‌آراس»، بیش از ۹۰درصد تأییدکنندگان ترامپ گفتند که به وی رأی خواهند داد. بنابر همین نظرسنجی، بیش از ۹۰ درصد مخالفان وی هم گفتند که به جو بایدن رقیب دموکرات وی رأی خواهند داد. پیش‌تر، شبکه خبری ان‌بی‌سی گزارش کرده بود که در شرایطی که پنج ماه به انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا باقی مانده، وضعیت رئیس‌جمهور امریکا در نظرسنجی‌ها به وضعیت خطر رسیده است.

انگشت اتهام به سمت دموکرات‌ها

افت محبوبیت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا این روز‌ها بیش از هر چیزی ناشی از مدیریت نامناسب بحران کرونا و رویکرد وی در پی ناآرامی‌ها به دنبال قتل جورج فلوید ۴۶ ساله است، با این حال او همچنان می‌کوشد مسئولیت ناشی از وضع موجود را بر دوش دیگران بیندازد. ترامپ روز یک شنبه در انتقاد از سکوت دموکرات‌ها درباره اعلام خودمختاری در بخشی از شهر سیاتل در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: «جالب است که آنتی‌فا و دیگر شبه‌نظامیان چپ‌گرای افراطی می‌توانند بدون هیچ گلایه‌ای از سوی رهبران دموکرات شهری را بگیرند، اما هنگامی که بحث تعطیل کردن یک شهر یا کشور و شهروندان سختکوش مالیات‌دهنده آن باشد، همین رهبران ضعیف، افراطی می‌شوند. کسی متوجه شده که گرفتن شهر سیاتل توسط چپ‌های افراطی در رسانه‌های اخبار جعلی به چه میزان کمی مورد بحث قرار گرفت؟ این کار تا حد زیادی عمدی بود، زیرا آن‌ها می‌دانند این ضعف و بی‌عرضگی، به لحاظ سیاسی چقدر بد است. شهردار و فرماندار باید از خودشان خجالت بکشند. به همین راحتی حل شد.»

رفتار‌های رئیس‌جمهور امریکا در زمان سخنرانی وی در دانشگاه نظامی وست پوینت نیز علاوه بر اینکه گمانه‌زنی‌ها درباره سلامت رو به زوال وی را تشدید کرده است، عاملی برای تزلزل اعتماد رأی‌دهندگان به وی خواهد بود. ترامپ در این مراسم از دو دست برای برداشتن لیوان آب حین سخنرانی استفاده کرد و در پایان سخنرانی هم با دقت زیادی از پلکان پایین آمد. این دو رفتار باعث شد کاربران هشتگ «حال ترامپ خوب نیست» را در فضای مجازی داغ کنند و او را که روز شنبه تولد ۷۴ سالگی‌اش را سپری کرد، برای ریاست‌جمهوری امریکا مناسب ندانند. با این همه ترامپ در این مورد هم متوسل به شبکه توئیتر شد و شایعه‌ها درباره وضعیت سلامتی‌اش را رد کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار