کد خبر: 1006999
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۷
اصلاح طلبان این روز‌ها مانده از مجلس و باخته در افکار عمومی و درمانده در کار دولت، به تکاپو برای درست کردن اوضاع خود افتاده‌اند تا انتخابات ۱۴۰۰ را نبازند. از جمله کاندیدایی که گویا اصلاح طلبان به او خیلی امید دارند، اسحاق جهانگیری کاندیدای پوششی روحانی در سال ۹۶ است. با این حال، روزنامه اصلاح طلب آفتاب یزد معتقد است که سایه کارنامه منفی دولت روحانی، بر سر آینده سیاسی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور و احتمال نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری بعدی سنگینی می‌کند.

این روزنامه نوشته: «علی صوفی با وجود اشاره به نام جهانگیری این موضوع را مطرح کرده که با توجه به عملکرد دولت روحانی و نارضایتی‌های عمومی نسبت به این دولت و اینکه جهانگیری نیز بخشی از دولت است اثری منفی بر او می‌تواند داشته باشد. این یک واقعیت است. به‌هرحال حضور جهانگیری در دولت روحانی به جایگاه اجتماعی ایشان لطمه زده است.»

آفتاب یزد اضافه کرده: «به نظر می‌رسد معاون اولی دولت روحانی موضوعی نیست که به سادگی جهانگیری بتواند خود را از عملکرد دولت مبرا کند و چه بسا کار از هنر گذشته و نیاز به شعبده بازی دارد.»

با این حال اصلاح طلبان تلاش می‌کنند بگویند معاون اول دولت روحانی در دولت او مؤثر نبوده است: «جهانگیری در این سه سال اخیر استعفا نداد در دولت ماند، اما نتوانست نقش تأثیرگذاری را در این دولت ایفا کند. او اگر به دنبال جلب‌نظر افکار عمومی بود دست کم می‌توانست با استعفای خود نشان دهد که فرصتی به او به عنوان معاون اول برای ایجاد تحولات در بخش‌های مختلف داده نشده است. اما حالا بار نارضایتی‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی از دولت روحانی و بار همه وعده‌های گفته شده و به سرانجام نرسیده روی دوش جهانگیری نیز قرار دارد. علاوه بر این او نامش با یک موضوع تلخ نیز گره خورده است.

دلار ۴۲۰۰ تومانی، تصمیم پرحاشیه‌ای در جلسه دولت که جهانگیری آن را از صداوسیما اعلام کرد تا برای همیشه نام «دلار جهانگیری» را به خود بگیرد. تصمیمی که با هیچ معیار منطقی و اقتصادی همخوانی نداشت.» و خیلی زود نیز اثر خود را در جامعه از دست داد و خلاصه کسی این دلار ۴۲۰۰ تومانی یا همان دلار جهانگیری را در میان مردم ندید هرچند که در آخرین گزارش دیوان محاسبات اعلام شده حدود ۵ میلیارد دلار از این دلار‌های جهانگیری به برخی تاجران برای واردات داده شده، اما فعلاً خبری از کالایی برای وارد شدن نیست!»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار