کد خبر: 1006948
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
معاون اول رئیس جمهور گفت: در حال حاضر با کسری بودجه مواجه نیستیم، اما شرایط منابع کشور خاص است، شرایط منطقه حساس است و باید نخبگان جامعه و دانشگاهیان به موقع این شرایط را رصد کنند و اینکه چه راهکاری را باید داشته باشیم به اطلاع دولت برسانند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: اسحاق جهانگیری صبح امروز در جلسه‌ای با موضوع «دستاورد‌های شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان استان خراسان رضوی در مبارزه با کرونا» که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه آینده کشور با دانشگاه رقم می‌خورد، اظهار کرد: تجربه به ما نشان می‌دهد که باید به دانشگاه به عنوان مغز متفکر کشور اعتماد کرد که می‌تواند مشکلات کشور را حل کند؛ به همین دلیل مسائل دانشگاه مسائل ملی است که باید به آن توجه کنیم و آن را حل کنیم.

وی تصریح کرد: دانشگاه نهادی است که فکر می‌کند، نقد می‌کند و راهکار ارائه می‌دهد و مغز متفکر جامعه است؛ نهادی نیست که بتوان به آن دستور داد. زنده و پویاست و با محیط اطراف خود ارتباط دارد، باید از استقلال علمی دانشگاه‌ها حفاظت و حراست کرد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به موضوعات مطرح شده از سوی روسای دانشگاه‌ها، اضافه کرد: مشکلات و کمبود‌هایی که دانشگاه‌ها دارند، باید به کمک دولت و وزارت علوم حل شود. باید شرایط طوری باشد که از نظر امکانات فیزیکی و ساختاری متناسب با شأن دانشگاه باشد.

جهانگیری با اشاره به وضع معیشتی مردم، گفت: شرایط کشور از نظر معیشت، بودجه دولت و شرایط ارزی بسیار بحرانی است که از بعد انقلاب تاکنون کمتر با آن مواجه بوده‌ایم؛ در حال حاضر با کسری بودجه مواجه نیستیم، اما شرایط منابع کشور خاص است، شرایط منطقه حساس است و باید نخبگان جامعه و دانشگاهیان به موقع این شرایط را رصد کنند و اینکه چه راهکاری را باید داشته باشیم به اطلاع دولت برسانند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار