کد خبر: 1006918
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرزگفت: مطابق ماده 675 قانون مجازات اسلامی، مجازات حریق عمدی توسط اشخاص بین 2 تا 5 سال حبس تعزیری است؛ در صورتی که این اقدام به قصد مقابله با نظام باشد می‌تواند مصداق محاربه شناخته شود که در این صورت مجازات اعدام را برای مجرمان در پی خواهد داشت.

حسن مددی در خصوص حریق در برخی مناطق استان گفت: در این باره اخبار واصله از برخی مراجع بیانگر عمدی بودن برخی از حریق‌های صورت پذیرفته در برخی مناطق استان است که بر این اساس افرادی اقدام به آتش زدن مزارع، مراتع، درختان و باغ‌های مردم می‌کنند.

وی افزود: مطابق ماده 675 قانون مجازات اسلامی، مجازات حریق عمدی توسط اشخاص بین 2 تا 5 سال حبس تعزیری است، همچنین با توجه به تبصره 1 این ماده در صورتی که این اقدام به قصد مقابله با نظام باشد می‌تواند مصداق محاربه شناخته شود که در این صورت مجازات اعدام را برای مجرمان در پی خواهد داشت.

مددی با هشدار به کلیه عوامل این آتش سوزی‌ها تصریح کرد: با توجه به اینکه این جرم جنبه عمومی دارد موضوع گذشت شاکی یا اشخاص موضوعیت ندارد اشد مجازات در انتظارات مرتکبان خواهد بود.

وی متذکر شد: دادستانی این تعرض به حقوق عمومی را تحمل نخواهد کرد و به کلیه مراجع انتظامی و اطلاعاتی استان دستور داده شده نسبت به شناسایی و بازداشت عوامل دخیل اقدام کنند که نتیجه اقدامات در آینده نزدیک به اطلاع  عموم مردم استان خواهد رسید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار