کد خبر: 1006900
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵
فرماندار هشترود گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، به عادی شدن شرایط سرعت بخشیده و شهرستان را در وضعیت سفید از نظر شیوع کرونا قرار می‌دهد.

امین امینیان  در جلسه شورای فرهنگ عمومی با بیان اینکه خوشبختانه پروتکل های بهداشتی از سوی مردم شهرستان را از وضعیت قرمز خارج و در وضعیت زرد قرار داد افزود: در ۲ هفته گذاشته مورد فوتی کرونایی در شهرستان نداشتیم اما این به معنی پایان کرونا در شهرستان نیست.

وی گفت: اصناف نیز باید فعالیت های خود را بر اساس و در راستای تصمیمات ستاد کرونای شهرستان ادامه دهند و هیچ کوتاهی در این زمینه قابل چشم پوشی نیست.

امام جمعه هشترود نیز گفت:  مردم خیر شهرستان در ایام کرونایی بیش از ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در قالب طرح کمک مومنانه به اقشار کمک در آمد کمک کردند.
حجت الاسلام علی رحیمی بر ضرورت فرهنگ سازی برای دوران پساکرونا تاکید کرد و گفت: اکنون که بحران کرونا جوامع را به نوعی تحت الشعاع قرار داده نقش فرهنگ در کاهش اثرات این بحران بسیار حائز اهمیت است.

وی همچنین با انتقاد از ترس برخی مردم از ورود به مساجد به خاطر کرونا،  اضافه کرد: این افراد همه امور را انجام می دهند تفریح می کنند اما زمانی که صحبت از نماز جماعت در مساجد می شود پای کرونا و خطر همه گیری را پیش می کشند.

در این جلسه ازخیرین کارهای فرهنگی که در ایام کرونا خدمات شایانی انجام داده بودند تجلیل شد

صدای مشاور رایگان ۱۴۸۰ بهزیستی یاریگر حل بحران های زندگی است
رییس اداره بهزیستی شهرستان هشترود گفت: خطوط تلفنی  ۱۴۸۰ صدای مشاور بهزیستی، خدمتی تخصصی، مفید، سریع و در دسترس و رایگان برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی عنوان کرد.

کریمی با بیان اینکه کمک به حل بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی با هدف ارائه مشاوره های فردی، خانوادگی، مشاوره قبل از ازدواج، اعتیاد، تحصیلی و تربیتی از جمله خدمات صدای مشاور ۱۴۸۰ می باشد افزود: این خطوط رایگان بوده و همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب آماده پاسخگویی به سوالات مردم است.
وی همچنین به شماره تماس خط اورژانس اجتماعی ۱۲۳ اشاره و ظهار کرد: این شماره نیز علاوه بر ارائه مشاوره های تخصصی،   بر مداخلات مددکارانه و روانشناختی در زمینه های کودک آزاری، همسر آزاری، سالمند آزاری، معلول آزاری و کودکان خیابانی تمرکز دارد.
وی گفت: هدف اورژانس اجتماعی حل مشکلات مطرح قبل از پلیسی شدن و تشکیل پرونده قضایی است ولی در مواردی که منجر به آسیب دیدگی کودک یا سایر اعضای خانواده شود، این مداخلات نیز  با همکاری دادستانی و نیروی انتظامی انجام می گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر