کد خبر: 1006885
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان:
کاهش تلفات جاده ای با احداث باند دوم محور مبارکه - مجلسی - بروجن که یکی از اصلی ترین راه های مواصلاتی و شریانی استان اصفهان با استانهای جنوبی کشور است.

  

 به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،  به  نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان، علیرضا قاری قرآن در خصوص ساماندهی محور مبارکه-مجلسی-بروجن اظهار کرد: این پروژه به عنوان یکی از پروژه های شاخص حوزه مهندسی و ساخت این اداره کل محسوب می شود که به منظور ارتقاء سطح کیفی، حذف نقاط حادثه خیز و تصادفات رخ به رخ ، چهارخطه نمودن مسیر در دستور کار قرارگرفت و عملیات اجرایی 13 کیلومتر از آن در سال 1396 آغاز شد.

 وی با اشاره به اینکه احداث باند دوم محور مذکور در دو فاز انجام می پذیرد گفت: فاز نخست، حدفاصل ورودی شهر مبارکه تا ورودی شهر مجلسی تعریف گردید. این فاز به طول 27 کیلومتر بصورت 4 خطه ترافیک عبوری جدا شد و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان افزود: با توجه به پایان قرارداد فاز نخست، تکمیل عملیات اجرایی و چهار خطه نمودن مسیر در پایان سال ۱۳۹۸ مورد مطالعه قرار گرفت وپس از برگزاری مناقصه، پیمانکار انتخاب گردید و در حال حاضر زمین به ایشان تحویل و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

    وی با اشاره به اینکه طول پروژه حدود 28 کیلومتر است تشریح کرد: حدود ۸ کیلومتر از مسیر در منطقه کوهستانی و گردنه قامیشلو واقع شده لذا حجم عملیات اجرایی قابل توجه بوده که به همین منظور مدت قرارداد ۲۴ ماه در نظر گرفته شده. و اعتبار براوردی مورد نیاز بیش از 314 میلیارد ریال است.

 قاری قرآن ابراز امیدواری کرد با تامین اعتبار به‌موقع و همچنین پتانسیل اجرایی پیمانکار انتخاب شده پروژه در زمانی کمتر از زمان قرارداد تکمیل شود و جهت استفاده هموطنان گرامی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

گفتنی است با ساخت باند دوم مسیر و جدا سازی ترافیکی، کلیه تصادفات رخ به رخ حذف و با اصلاح شعاع قوس ها و اصلاح پلان هندسی مسیر دیگر در آینده شاهد حوادث ناگوار و اتفاقات تلخ در این محور نخواهیم بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر