کد خبر: 1006865
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۰
تحقیقات پلیس درباره پرونده مهدی نیکبخت، شاعر و دف نواز اصفهانی که به طرز دلخراشی در یکی از باغ‌های شهرستان سمیرم به قتل رسیده در جریان است.
سرویس حوادث جوان آنلاین: سحرگاه روز یک‌شنبه ۱۸ خردادماه به مأموران پلیس شهرستان سمیرم اصفهان خبر رسید که حادثه‌ای خونین در یکی از باغ‌های شهر رقم خورده است. مأموران با حضور در محل با جسد مردی ۴۰‌ساله مواجه شده و در این باره تحقیق کردند. بررسی‌ها حکایت از این داشت که مقتول شاعر و دف‌نوازی است که به طرز دلخراشی به قتل رسیده است.

انتشار خبر واکنش‌های زیادی را در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشت و اعلام شد که پیکر مهدی در حالی که سر از تنش جدا شده و روی سینه‌اش قرار داشت کشف شده است. علی اصفهانی، دادستان اصفهان در واکنش به خبر گفت که ماجرای قتل را نامزد مهدی که در محل حادثه حضور داشت به پلیس گزارش داده است. این زن به پلیس گفته‌بود که مردی مرتکب قتل شده و از محل متواری شده است. با اطلاعاتی که این زن در اختیار پلیس قرار داده‌بود، مظنون پرونده تحت تعقیب قرار گرفت و یک روز بعد در شهرستان کاشان بازداشت شد. دادستان اصفهان اعلام کرده که انگیزه متهم شخصی بوده و به خاطر اختلافی که از چند سال قبل با مهدی داشت وی را به قتل رسانده بود.

وی ادامه داد: قاتل با سلاح سرد دشنه مانند به گلوی مقتول زده و گلوی او پاره شده، ولی در حد جدا شدن سر نبوده است. دادستان اصفهان درباره تأخیر در اعلام این قتل گفت: بلافاصله وقوع این قتل اعلام و در خبرگزاری «میزان» منتشر شد، ولی با توجه به اینکه مقتول وجهه اجتماعی داشته است، شایعاتی درست شد و عده‌ای به شایعات دامن زدند، اگر نیاز بود سریعتر اطلاع رسانی می‌کردیم، ولی فکر نمی‌کردیم در این حد باشد، چون به عنوان یک قتل معمولی گزارش دادیم، اگرچه مسائل بعدی را به محض تحقیقات، اطلاع‌رسانی تکمیلی کردیم که شبهه و ابهامی وجود نداشته نباشد. اصفهانی با تأکید براینکه هیچ وابستگی از سوی مقتول به فرقه و گروهی اعلام نشده‌است، گفت: انگیزه قاتل این موارد نبوده و در حال حاضر انگیزه شخصی اعلام شده است.

دادستان اصفهان گفت: قاتل با مقتول سابقه دوستی داشته و با او رفت و آمد داشته، همچنین خانم همراه مقتول تا جایی که بررسی شده سال‌ها نامزد مقتول و همراه او بوده است که رفتن آن‌ها به باغ محل وقوع قتل نشان می‌دهد، قاتل و مقتول از قبل با همدیگر دوست و آشنا بودند که منجر به درگیری و قتل شده است. دادستان اصفهان گفت: نامزد مقتول، چون شبهه معاونت در قتل از سوی او وجود دارد بازداشت است.

روح‌الله نصر اصفهانی، دادستان عمومی و انقلاب سمیرم هم گفت: متهم به قتل ساعت ۱۴:۳۰ همان روز در حالی که با یک دستگاه خودروی آزرا متواری شده بود، در شهرستان کاشان دستگیر و پس از اعزام به دادسرا با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شد. به گفته دادستان سمیرم یک نفر دیگر هم به اتهام معاونت در این قتل دستگیر شده است. مهدی نیکبخت متولید سال ۱۳۵۸، شاعر و دف‌نواز بود و ظاهراً با تخلص «بی‌تو» شعر می‌سروده است. با اینکه پیکر مهدی در زادگاهش در روستای کبجوان به خاک سپرده شده، اما داستان شیوه قتل او همچنان در شبکه‌های اجتماعی پیگیری می‌شود. برخی می‌گویند تا پیش از بازتاب گسترده گزارش گاردین درباره هیپی‌های جزایر جنوبی ایران، او آسوده‌خاطر سفر می‌کرد و کنار زاینده‌رود برای مردم دف می‌زد، اما شناخته شدن چهره‌اش باعث شد بیشتر در کانون توجه مردم به ویژه در فضای مجازی قرار بگیرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار