کد خبر: 1006826
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
دبیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد:
دبیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و احتمال خطر انتقال بیماری، برگزاری هرگونه مراسم ترحیم و عزاداری در مساجد شهرهای زیر نظر این دانشگاه ممنوع است.

 علی اصغر حسنی افزود: برگزاری هر گونه مراسم عزاداری در مساجد به دلیل خطر انتقال بیماری به شرکت کنندگان در مراسم ممنوع است و مساجد مجوز برگزاری مراسم ترحیم را ندارند و صرفا می‌توانند برای اقامه نماز و مسائل عبادی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی فعالیت کنند.

وی با بیان این که اطلاع رسانی در این زمینه به هیات شورای مرکزی مساجد انجام شده است تا مساجد را از تخلف برگزاری مراسم ترحیم آگاه کنند ابراز کرد: با هیات امنای مساجدی که با وجود تذکرات لازم همچنان مراسم ترحیم برگزار کنند، برخورد قانونی خواهد شد.

دبیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مجوز برگزاری مجالس عروسی در شهرستان های با وضعیت سفید با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در حد استفاده از ۵۰ درصد ظرفیت تالارهای عروسی صادر شده است اما برای مجالس ترحیم هیچ گونه مجوز قانونی صادر نشده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار