کد خبر: 1006800
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) خبر داد:
مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از اجرای 1318 طرح توانمندسازی اقتصادی، اشتغال‌زایی، زیربنایی و عمرانی در استان اصفهان خبر داد.

به گزارش جوان آنلاين، امیرحسین مدنی مدیرعامل بنیاد برکت که به منظور از بازدید از طرح‌های اشتغال‌زایی و عمرانی بنیاد برکت به استان اصفهان سفر کرده است، با بیان اينکه اين بنیاد تا کنون در مجموع یک‌هزار و ۳۱۸ طرح اقتصادی و زیربنایی را با حجم سرمایه‌گذاری 2850 میلیارد ریال در مناطق محروم و کم‌برخوردار استان اصفهان عملیاتی کرده است، گفت: در همين رابطه و در اصفهان نيز 1318 طرح توانمندسازی اقتصادی، اشتغال‌زایی، زیربنایی و عمرانی اجرا شده و يا در حال انجام است.

وی در تشریح اقدامات بنیاد برکت در اين استان اظهار داشت: از یک‌هزار و ۳۱۸ طرح مذکور، یک‌هزار و ۱۶۷ پروژه مربوط به حوزه توانمندسازی اقتصادی با 1890 میلیارد ریال اعتبار می‌شود و ۱۵۱ پروژه با ۹۴۶ میلیارد ریال اعتبار به بخش‌های زیربنایی و عمرانی اختصاص دارد.

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره فعالیت‌های زیربنایی این بنیاد تصریح کرد: از 151 پروژه زیربنایی برکت در استان اصفهان، 81 پروژه به بهره‌برداری کامل رسیده است. ۹۲ پروژه نیز شامل ساخت مدرسه می‌شود که نزدیک به ۶۰۰ کلاس درس را در برمی‌گیرد که از این تعداد، ۳۷ مدرسه تحویل شده است. همچنین ساخت حدود ۲۷ مدرسه در حال اجرا و بقیه نیز ابلاغ شده است.

مدنی ادامه داد: تا کنون ۱۷ مسجد را در استان اصفهان افتتاح کرده‌ایم و 42 پروژه زیربنایی دیگر در حوزه‌های مختلفی همچون راه‎سازی و آب‌رسانی در حال اجراست.

وی درباره فعالیت‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در حوزه طرح‌های اجتماع‌محور در اين استان نیز توضیح داد: 1150 طرح اجتماع‌محور با 1100 میلیارد ریال حجم کل سرمایه‌گذاری و مشارکت در 8 شهر و 140 روستای استان به بهره‌برداری رسیده که ایجاد 3450 شغل را به دنبال داشته است. همچنین 600 طرح دیگر نیز در شرف راه‌اندازی است.

مدنی تاکید کرد: بنیاد برکت برای سال 99 نیز اجرای 1250 طرح اجتماع‌محور را در دستور کار دارد که باعث ایجاد 3750 شغل در مناطق محروم و روستایی استان خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت 12 مجری و تسهیل‌گر بنیاد برکت در اصفهان بیان کرد: 8 شهر اصفهان، مبارکه، اردستان، شهرضا، فلاورجان، خمینی‌شهر، دهاقان و خور و بیایانک تحت فعالیت ‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور بنیاد برکت قرار دارند.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، این بنیاد در بخش سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های اقتصادی با 7 بنگاه در استان اصفهان از جمله در شهرهای گلپایگان، مورچه خورت و اردستان مشارکت داشته و این واحدهای اقتصادی را تحت حمایت خود گرفته است.

مدنی از مشارکت بنیاد برکت در ساخت بیمارستان 64 تختخوابه امام رضای تیران و کرون و مرکز جامع سرطان نجف آباد خبر داد و افزود: بنیاد برای مرکز جامع سرطان نجف آباد 100 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته  و این مرکز در حال ساخته شدن است.

وی خاطرنشان کرد: 370 خانه از 3500 مسکنی که قرار است با مشارکت بنیاد برکت برای خانواده‌های دارای حداقل دو معلول در سطح کشور ساخته شود، در استان اصفهان احداث خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به دیدارش با عباس رضایی، استاندار اصفهان نیز گفت: در این جلسه که معاونان استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان نیز حضور داشتند مقرر شد که طرح‌های مورد نظر در حوزه‌های اشتغال، سرمایه‌‎گذاری و عمرانی و زیربنایی در استان اصفهان آماده و برای بررسی و اجرا به بنیاد ارائه شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار