کد خبر: 1006781
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل:
رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل با اشاره به برنامه‌ریزی برای توسعه جنگل‌های فندق استان گفت: فندق می‌تواند محصول جایگزین مناسب برای تغییر الگوی کشت در استان باشد که ضمن مصرف آب کم، از خسارت‌های وارده در مقابل سرمازدگی و خشکسالی بکاهد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، مهران اوچی اردبیلی در نشستی با مدیرکل دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی جهاد دانشگاهی اظهارداشت: توسعه جنگل‌های فندق استان به اشتغال‌ و شکوفایی اقتصاد و کشاورزی کمک می‌کند و برنامه‌ریزی دقیق مسیر پیشبرد اهداف حوزه کشاورزی این واحد مشخص شده است.

وی افزود: با اجرای دقیق تحقیقات گیاهان دارویی و ایجاد نهالستان فندق می‌توان شاهد تحول چشمگیر در توسعه و اقتصاد استان بود.

رئیس جهاد انشگاهی استان اردبیل گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و با توسعه جنگل‌های فندق استان می‌توان ضمن بالا بردن میزان تولید محصول فندق در ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و شکوفایی اقتصاد بخش کشاورزی استان گام‌های خوبی برداشت.

اوچی اردبیلی تصریح کرد: مرکز رشد فناوری فرآورده‌های گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی اردبیل برای توسعه گیاهان دارویی و بهره گیری از ظرفیت‌های استان و پتانسیل پژوهشگران این عرصه، از اهلی‌سازی و کشت و فرآوری گیاهان دارویی حمایت و پشتیبانی می‌کند تا تولیدات گیاهان دارویی بومی استان اردبیل ساماندهی شود.

مدیرکل دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی جهاد دانشگاهی هم در این جلسه گفت: تحقیق و پژوهش در زمینه گیاهان دارویی و فندق فعالیت ارزشمندی نه تنها در اردبیل بلکه در کشور است که جهاد دانشگاهی استان به خوبی این  ظرفیت را شناسایی کرده و در جهت احیا و صیانت از آن گام برمی‌دارد.

داراب یزدانی افزود: جهاد دانشگاهی استان اردبیل توانسته زیرساخت‌های خوبی در حوزه گیاهان دارویی و فندق ایجاد کنندکه این امر بسیار ارزشمند است.

وی گفت: این نهاد با پیگیری‌های مستمر توانسته است بسیاری از مشکلات بویژه اخذ زمین را برای اجرای تحقیقات گیاهان دارویی و ایجاد نهالستان تولید نهال فندق را با همکاری دستگاه‌های متولی استان برطرف کند.

یزدانی افزود: باید خلاء‌ها در مسیر پیشرفت شناسایی و راهکارهای لازم برای رفع موانع پیش‌رو برطرف شود تا خروجی خوبی را به دنبال داشته باشد.

وی تصریح کرد: برای اجرای بهتر باید با بازنگری در برنامه تدوین شده برای تحقیقات فندق و گیاهان دارویی، اولویت‌ و نقشه راه مناسب برای عملیاتی کردن این برنامه در جهاد دانشگاهی استان اردبیل تهیه و مسیر توسعه فعالیت‌های این حوزه مشخص شود.

یزدانی بیان کرد: یکی از حوزه‌های فعالیت جهاد دانشگاهی تحقیقات بر روی گیاهان دارویی است که واحد اردبیل در راستای این برنامه باید با توجه ویژه و تمرکز بر روی گیاهان دارویی بومی استان اهدافی را برای توسعه این بخش مدنظر قرار دهد و فعالیت شاخصی در این حوزه ارائه کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر