کد خبر: 1006764
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
سخنگوی قوه قضاییه از دستگیری قاضی منصوری در رومانی خبر داد.
به گزارش جوان آنلاین غلامحسین اسماعیلی در حاشیه مراسم معرفی رییس جدید سازمان زندان‌ها درباره دستگیری قاضی منصوری گفت: یکی دو نفر از متهمان در خارج از کشور به سر می‌برند که یکی از آن‌ها به نام آقای منصوری اعلام کرده بود که «من دارم به ایران بر می‌گردم و در جلسه شرکت خواهم کرد»، اما با بررسی‌هایی که ما انجام دادیم دیدیم این «اعلام» خیلی جدی نیست و بیشتر یک برنامه «تبلیغاتی» است به همین جهت با اقدامی که از ناحیه مرجع قضایی انجام شد، مراتب به پلیس بین‌الملل کشورمان و اینترپل رومانی اعلام شد و از دیشب این فرد در اختیار پلیس اینترپل قرار گرفته و دستور بازداشتش در کشور رومانی صادر شده است، اما به دلیل محدودیت‌های پروازی ناشی از بیماری کرونا، انتقال وی به ایران و حضور او در جلسه دادگاه فعلا ممکن نیست، ولی در روز‌های آینده این کار انجام می‌شود.

وی درباره صدور حکم اعدام «محمود موسوی مجد» گفت: این پرونده در سال ۹۷ و ۹۸ بوده است. متهمین دیگر را حضور ذهن ندارم. حکم او صادر شده و قطعیت پیدا کرده است و توضیح هم دادیم که دستگیری ایشان به حادثه تروریستی سردار شهید سلیمانی ارتباطی نداشته است. در سنوات قبل به لحاظ ارتباطی که با این مجموعه داشته، اطلاعاتی از حوزه‌های پایه و نظامی ما به ویژه در ارتباط با وزارت دفاع و نیروی قدس سپاه و همچنین تردد‌های شهید حاج قاسم سلیمانی در سال‌های ۹۶ و ۹۷ را هم به سرویس سیا و هم به سرویس موساد می‌داده است.

وی درباره اینکه این فرد با کدام یک از سازمان‌های داخلی در ارتباط بوده است؟ گفت: ارتباطش به لحاظ اینکه بیشتر در سوریه بوده و خانواده‌اش مقیم سوریه هستند، در همان کشور با نیرو‌های جمهوری اسلامی ایران که در آنجا حضور داشتند اطلاعاتی را از فعالیت آن‌ها و حوزه فعالیت وزارت دفاع جمع آوری کرده و به دشمن می‌داده است.

بر اساس این گزارش، در جلسه اول دادگاه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری و همدستانش که روز یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ برگزار شد، نماینده دادستان تهران، گفت: متهم ردیف نهم غلامرضا منصوری (قاضی وقت اجرایی لواسان) که از کشور متواری شده است به دریافت رشوه بالغ بر ۵۰۰ هزار یورو متهم است.

پس از مطرح شدن نام قاضی منصوری در دادگاه، او در پیامی ویدیویی اعلام کرد که قصد بازگشت به کشور را دارد.

سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه گفت: سید محمود موسوی مجد، شخصی که درباره محل استقرار و تردد‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اطلاعاتی جمع‌آوری کرده و در اختیار بیگانه می‌گذاشت، به اعدام محکوم شده است.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار